check
ד"ר מור ניצן קיבלה מענק מהמועצה האירופית למחקר | ארגון בוגרי העברית

ד"ר מור ניצן קיבלה מענק מהמועצה האירופית למחקר

25 ינואר, 2022
Dr. Mor Nitzan - ERC Grant Recipient

Dr. Mor Nitzan - ERC Grant Recipient
קרוב ל-400 חוקרים צעירים בתחילת הקריירה זכו במענקים של המועצה האירופית למחקר (ERC), ביניהם - ד"ר מור ניצן - חוקרת מבטיחה מהאוניברסיטה העברית בירושלים. מענקים אלה, בשווי ממוצע של 1.5 מיליון אירו כל אחד, יסייעו לחוקרים צעירים ושאפתניים להשיק פרויקטים משלהם, להקים את הצוותים שלהם ולרדוף אחר הרעיונות הטובים ביותר.

ERC הוא ארגון הממון האירופאי המוביל למחקרים פורצי דרך. ההצעות שנבחרו מכסות את כל תחומי המחקר, מיישומים רפואיים של בינה מלאכותית, למדע השליטה בחומר באמצעות אור, לעיצוב משטר משפטי הוגן. השנה, חוקרות מתחומים שונים זכו בכ-43% מענקים, עלייה מ-37% בשנת 2020 ואחוז הגבוה ביותר עד כה.

ד"ר מור ניצן, מבית הספר למדעי המחשב והנדסה באוניברסיטה העברית, קיבלה מענק בסך 1,484,125 אירו עבור הפרויקט שלה ב"פענוח היבטים מרובים של זהות תאית מנתונים חד תאיים".

"תכנית המחקר שלי תתמודד עם אתגר הליבה בעידן החד-תאי, ותהפוך את הנתונים המורכבים הגדלים באופן אקספוננציאלי לתובנות ועקרונות לביולוגיה הבסיסית של מערכות רב-תאיות. היא תקדם את ההבנה והשליטה שלנו בהתנהגות רקמות קולקטיבית, ותחשוף את ההיבטים המרובים של זהות תאית בבריאות ובמחלה, ובכך צפויה להיות בעלת ערך הן למחקר בסיסי והן למחקר עתידי", הסבירה ניצן.

ד"ר מור ניצן בוגרת תואר ראשון בפיזיקה, מתמטיקה ומדעי קוגניציה, תואר שני ודוקטורט בפיזיקה ופוסט-דוקטורט בבית הספר למדעי המחשב והנדסה, כולם מהאוניברסיטה העברית בירושלים. היא הייתה עמיתת מחקר ג'ון הארוורד וג'יימס ס. מקדונל באוניברסיטת הרווארד. כיום היא מרצה בכירה בבית הספר למדעי המחשב והנדסה באוניברסיטה העברית בירושלים, ועובדת בשיתוף עם המכון רקח לפיזיקה והפקולטה לרפואה.