check
חדשות בוגרי העברית | ארגון בוגרי העברית

חדשות בוגרי העברית

Prof. Ariela Gordon-Shaag - President of HAC

בוגרת העברית - נשיאת המכללה האקדמית הדסה ירושלים

24 מרץ, 2024


פרופ' אריאלה גורדון-שאג, נבחרה לתפקיד נשיאת המכללה האקדמית הדסה ירושלים. היא תחליף בתפקיד את פרופ' ברטולד פרידלנדר, שכיהן כנשיא ב-12 השנים האחרונות. פרופ' גורדון שאג תיכנס לתפקיד באופן רשמי בראשון ביולי 2024.

פרופ' אריאלה גורדון-שאג - בעלת קריירה מדעית מחקרית ענפה וארוכת שנים המשלבת הצטיינות בהוראה, חזון, הובלת מהלכים חדשניים באקדמיה, פיתוח תחומי לימוד חדשים וטיפוח שיתופי פעולה המגשרים בין האקדמיה לתעשייה. היא כיהנה כראשת הפקולטה לבריאות, חברה ומדע במכללה האקדמית הדסה מאז 2023, זאת לאחר קדנציה של 9 שנים כראשת החוג לאופטומטריה במכללה. בשנת 2007 היא הקימה את תכנית התואר השני במדעי הראייה והאופטומטריה במכללה, הראשונה בישראל, והייתה מנהלת התוכנית עד ל-2013.

קרא עוד

את הקריירה המדעית שלה, החלה באוניברסיטת קולומביה שם סיימה תואר ראשון בכימיה (1990, Magna Cumme Laude). היא עלתה ארצה לאחר מכן, בשנת 1992 והמשיכה ללימודי תואר השני ודוקטורט (2002) באוניברסיטה העברית בירושלים בתחום הגנטיקה והביולוגיה מולקולרית. היא חברה בארגונים מקצועיים עמיתה של האקדמיה האמריקאית לאופטומטריה והאגודה הישראלית לראייה וחקר העין.

פרופ' אריאלה גורדון-שאג מוסרת: "אני שמחה ונרגשת על הבעת האמון של וועדת האיתור והוועד המנהל של המכללה האקדמית הדסה. זוהי זכות גדולה בעיניי להוביל את המכללה בשנים הבאות. יחד עם הנהלת המכללה, חברות וחברי הסגל, ראשות וראשי התוכניות האקדמיות והסגל המנהלי אנחנו נמשיך את תנופת הצמיחה ונפעל להצעיד את המכללה האקדמית הדסה לגבהים חדשים. אני מאמינה גדולה בשילוב בין מחקר, הוראה והתנסות מעשית כמפתח מרכזי להשכלה גבוהה בעולם שמשתנה ומתפתח כל הזמן ורואה בייעודה".

מר אלי בכר, יו"ר הוועד המנהל של המכללה מברך על מינויה של פרופ' אריאלה גורדון-שאג: "המינוי הנכון בזמן הנכון. לאורך הקריירה האקדמית שלה הובילה ביצירתיות ומתוך תפיסה של חדשנות שינויים רבים ואני משוכנע שהיא תדע להתמודד עם האתגרים הרבים העומדים בפני המכללה בתקופה זו, ולהצעידה למחוזות חדשים לטובת החברה בישראל והעיר ירושלים בפרט".

למקור >>>
קרדיט צילום: שחר רגב

קראו פחות
Trau Bros - Mine to Love - Natural Diamonds with a special discount for HUJI Alumni

הנחה מיוחדת לבוגרי האוניברסיטה העברית - יהלומי Trau Bros

21 מרץ, 2024


חברת Trau Bros גאה להציע הנחה מיוחדת לבוגרות ובוגרי האוניברסיטה העברית לקראת חג הפסח (עד 30.04.24) – 15% לכל בוגרת ובוגר ו-20% לכל חיילינו היקרים ששירתו במילואים במהלך המלחמה – על הקולקציה החדשה של Mine to Love.

Mine to Love הוא פרויקט חדש של חברת Trau Bros, הידועה ברחבי העולם בסטנדרט הזהב של איכות ואומנות חיתוך יהלומים כבר למעלה ממאה שנה. מטרת הפרויקט Mine to Love היא להגשים את חלומה של כל אחת - תכשיט משלה מיהלומים טבעיים. יהלומים שהיא יכולה להסתכל עליהם כל יום ולחשוב: שלי לאהוב – Mine to Love. אחד היהלומים שלנו, היא דרך לומר, בקול שיהדהד לנצח מאותו יהלום: "את שלי לאהוב" – Mine to Love

קרא עוד

  • מחירים החל מ־4,900 שקלים לפני ההנחה
  • כל היהלומים שלנו מגיעים עם תעודה גמולוגית של GIA המאשרת שהם טבעיים לחלוטין ובאיכות הגבוהה ביותר
  • היהלומים שלנו מגיעים ממכרות היהלומים בנמיביה, מהטובים ביותר בעולם, משובצים בעבודת יד בתכשיטים יפים ומינימליסטיים ונשלחים ישירות אליכן
  • נשמח גם ליצור עבורך תכשיטים בהזמנה אישית ולאפשר לך לבחור את הצבע, הדרגה, החיתוך והגודל של היהלום שלך, וגם הזהב שממנו ניצור את התכשיט שלך
  • חברת Trau Bros גאה לשמור על העקרונות שנקבעו על ידי קבוצת De Beers. עקרונות אלה מהווים את מערכת הסטנדרטים המחמירה ביותר בענף היהלומים ומבטיחים שכל היהלומים שלנו הם ממקורות ללא קונפליקט ושהחברה מצייתת לחוק הבין־לאומי

כדי לקבל את ההנחה הייחודית הזו יש להציג את כרטיס בוגר האוניברסיטה העברית ואת קוד ההטבה: HUJI2882
למשרתות ומשרתי המילואים יש לצרף אישור מילואים. 

לחוברת של Mine to Love >>>

ליצירת קשר ישירות עם Mine to Love בווטסאפ >>>

לאתר חברת Trau Bros >>>
 

קראו פחות
Euno - Seed Round

יונו בגיוס ראשוני לפלטפורמת ניהול נתונים

20 מרץ, 2024


חברת הסטארט-אפ הישראלית Euno, הודיעה כי גייסה 6.25 מיליון דולר בסבב גיוס ראשוני. הסיבוב הובל על ידי הקרן 10D בשיתוף עם INT3 וכלל גם משקיעים אחרים, ביניהם בוגר העברית יוני ברוידא (מנכ"ל לשעבר ומייסד שותף באלומה שנרכשה על ידי גוגל). 

יונו נוסדה בשנת 2023 על ידי שרה לוי ואייל פירסטנברג. לוי, מייסדת שותפה ומנכ"לית, שימשה בעבר בתור CTO בחברת SightDx ופרסטנברג, CTO, ייסד בעבר את לייטסייבר (שנרכשה על ידי פאלו אלטו נטוורקס). שניהם בוגרי תכנית תלפיות של האוניברסיטה העברית. אייל גם בעל תואר שני במתמטיקה מהאוניברסיטה העברית ושרה בעלת תואר שני בפיזיקה ממכון ויצמן.

"בהתבסס על שיחות עם יותר מ-250 צוותי ניהול נתונים, גילינו שהם נאבקים לטפח תרבות ניתוח נתונים בשירות עצמי ככל שהם גדלים. מה שהפתיע אותנו זה מקור הבעיה - פתרונות ניהול נתונים קיימים לא הצליחו לעבד את ערימות הנתונים המודרניות. ארגונים מתמודדים עם צווארי בקבוק של שיתוף פעולה, חוסר עקביות בנתונים ועלויות נוסקות", אמרה שרה לוי.

קרא עוד

Euno מציעה פתרון ל-Data Model Governance בארגונים, המאפשר לצוותי דאטה לזהות בזמן אמת יצירה של הגדרות עסקיות חדשות ולעדכן בצורה אוטומטית את מודל הנתונים המרכזי. הטכנולוגיה סורקת את כל שכבות הדאטה בענן, באמצעות התממשקות פשוטה הן ברמת מאגר הנתונים והן ברמת האפליקציה, לכלי ה-BI המועדפים על האנליסטים כגון Looker ו-Tableau. כך מתבצע מיפוי אוטומטי של כלל הלוגיקה העסקית בענן, כולל מבנה הרשת, קטלוג מונחים, ניתוח שימושיות ומיפוי קונפליקטים שעלולים להוביל לשגיאות בניתוח הנתונים. לבסוף, המערכת של החברה משלבת את כל הממצאים לתמונה אחת ברורה ומציעה לצוותי הדאטה קוד מתוקן להטמעה במודל הנתונים המרכזי של החברה לשימוש חוזר של הצוותים. על פי החברה, ניתן כך לגשר בין היחידות העסקיות שמקבלות חופש פעולה להשתמש בכלי הניתוח שלהן, לצוותי הדאטה, תוך האצה משמעותית של קצב הפיתוח של מוצרים מבוססי דאטה ודוחות עסקיים, יתרון שבא לידי ביטוי במיוחד בחברות גדולות ובחברות עם קצב צמיחה משמעותי.

לאתר החברה >>>

קראו פחות
Cyera - A new Unicorn by HUJI Alumni

חברת סייארה של בוגרי העברית מגייסת לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר

19 מרץ, 2024


אתר הביזנס אינסיידר חשף שחברת הסייבר הישראלית Cyera מגייסת כ-150 מיליון דולר בשווי של 1.5 מיליארד דולר שמהווה קפיצת דרך משמעותית לחברה מהגיוס האחרון שהיה לה ב-2023 והשווי בו היה חצי מיליארד דולר. לכלכליסט נודע שהגיוס שנמצא בשלביו הראשונים צפוי לעמוד על 200 מיליון דולר לפחות לחברה שמעסיקה כיום כ-200 עובדים בישראל וארה"ב. על פי הפרסום, הקרן שאמורה להוביל את הגיוס היא קרן Coatue.

מאחורי החברה עומדים שני יזמים, שניהם בוגרי תכנית תלפיות של האוניברסיטה העברית, שזו החברה הראשונה שלהם מאז שחרורם מ-8200: תמר בר אילן, המשמש בתפקיד סמנכ"ל טכנולוגיות; ויותם שגב, בתפקיד המנכ"ל.  

קרא עוד

הפתרון שפיתחה סייארה בא לתת מענה לבעיית פיזור המידע בעידן הענן. המצב כיום במרבית הארגונים שהם אינם יודעים היכן מאוחסן המידע שלהם ובעיקר היכן מאוחסן המידע הרגיש ביותר שלהם ואיך הוא מוגן. סייארה פותרת את הבעיה הקריטית הזו עבור ארגונים ועונה על שלוש שאלות יסוד: היכן המידע הרגיש שלנו נמצא? האם הוא בסיכון? מה עלינו לעשות עם זה? סייארה עושה זאת בצורה שהיא Cloud-Native ומנצלת את עוצמותיו של הענן - מבלי להסתמך על מאמץ של הלקוח, או ידיעה מוקדמת שלו של איזה מידע הוא מחפש או רוצה להגן. 

לכתבה המלאה >>>

קראו פחות
How and where disease begins - Prof. Nissim Benbenisty

איך – ואיפה – מתחילה מחלה?

19 מרץ, 2024


תאי גזע פלוריפוטנטיים הם תאים שיכולים להתמיין לכל תא בגוף ולכן יש להם פוטנציאל לחדש ולרפא רקמות ואיברים שנפגעו. ברפואה רגנרטיבית (מחדשת), מגדלים המדענים והרופאים תאים כאלה, ממיינים אותם בתרביות במעבדה ושותלים אותם אצל חולים. בנוסף ניתן להשתמש בהם למידול מחלות וזיהוי תרופות מתאימות. למשל ניתן ליצור תאים פלוריפוטנטיים מעוברים וילדים שסובלים ממחלה גנטית, לגדל אותם כך שיתמיינו לתאים הנחוצים (למשל תאי מוח), ולסרוק את התאים הללו כדי לגלות אילו תרופות יוכלו לתקן את הפגם שבהם.

“תאי גזע פלוריפוטנטיים הם אחד התחומים המעניינים ביותר בביולוגיה כיוון שניתן לגדל אותם לנצח בתרבית במעבדה ובצורה מתוכנתת למיין אותם כמו בהתפתחות העובר, תחילה לשלוש שכבות נבט ואחר כך ל-300-200 סוגי התאים בגופנו”, מסביר פרופ’ נסים בנבניסטי, בוגר העברית, חוקר גנטיקה, מחזיק בקתדרה לחקר סרטן ע״ש הרברט כוהן ומנהל את מרכז עזריאלי לתאי גזע ומחקר גנטי במכון למדעי החיים באוניברסיטה העברית בירושלים. מחקריו של פרופ’ בנבניסטי עוסקים בתאי גזע פלוריפוטנטיים, מחלות גנטיות, הנדסת רקמות, פגמים גנטיים ואפיגנטיים וחקר הסרטן. 

קרא עוד

מטרת מחקרם הנוכחי של פרופ’ בנבניסטי וצוותו, שזכה במענק מהקרן הלאומית למדע, היא להבין אילו גנים מעורבים בכל שלב של התמיינות תאי גזע עצביים ומתי מחלות גנטיות עצביות מתחילות להתבטא אצל העובר. לדבריו, “כדי למדל מחלה לא חייבים תאים בוגרים. אם היא מתחילה בתאים עובריים, צריך לחקור אותה מהשלב הזה. להבין מה השתבש כבר בתחילת הדרך”. תאי עצב שנוצרו במעבדה.

לדברי פרופ’ בנבניסטי, “באמצעות מחקר זה והספרייה שיצרנו התחלנו לגלות מיהם הגנים והחלבונים שדרושים לכל שלב בהתמיינות תאים לתאי גזע עצביים ותאי עצב, כלומר להתפתחות המוח, ומהו השלב העוברי שבו מתפתחות מחלות גנטיות-עצביות. לדוגמה, כבר זיהינו אילו פגמים גנטיים (מוטציות) הקשורים לאוטיזם ולמיקרוצפליה מתבטאים כבר בתאי גזע עצביים, עוד לפני יצירת תאי העצב עצמם. בנוסף, הראינו כי 20% מהמחלות שפוגעות בגדילת העובר מתחילות כבר בשבוע הראשון של ההיריון. באמצעות שיטות המחקר הללו והשימוש בתאים העובריים, אנחנו יכולים לבחון מתי כל המחלות הגנטיות-עצביות מתחילות להתבטא ולנסות לזהות תרופות שמתאימות לפגם הגנטי שהוביל להן”. 

לכתבה המלאה >>> 

קראו פחות
New Intervention Protocol - ADHD

שיטת טיפול חדשה עבור אמהות חרדיות לילדים עם הפרעות קשב וריכוז

7 מרץ, 2024


עקב אורח חייהם השונה, השכלתם וחשיפתם המינימלית לתקשורת, האוכלוסייה החרדית זקוקה, לעיתים קרובות, לטכניקות שונות כדי לטפל בבריאותם. מספר גבוה יותר של חרדים נמנעים מלחסן את ילדיהם במקרים מסוימים וללכת לבדיקות בריאות מונעות מסוימות; הם אוכלים יותר מדי ג'אנק פוד זול, והם לא ששים לעבור הפלות גם אם העובר פגום קשה.

הקהילה החרדית, אשר גדלה באופן משמעותי בשל שיעור הילודה הגבוה, מציבה אתגרים ייחודיים, שכן האופי השמרני שלה לעתים קרובות מרתיע את חבריה מלהשתמש בשירותי בריאות הנפש הציבוריים, וזה מוביל לפגיעה פוטנציאלית בבריאותם. הפרעת קשב וריכוז היא מצב בריאותי נוירו-התפתחותי שכיח המשפיע על כחמישה עד שבעה אחוזים מהילדים והמתבגרים, כאשר ביטוייו ההתנהגותיים משפיעים על בני המשפחה, במיוחד על האמהות.

קרא עוד

חוקרות מבית הספר לריפוי בעיסוק באוניברסיטה העברית הציגו "פרוטוקול מיפוי התערבות" לאמהות חרדיות לילדים עם הפרעות קשב וריכוז. המחקר זיהה גורמים מרכזיים הקובעים שינויים בהתנהגות בריאותית, תוך התייחסות לנושאים כמו הפחתת סטיגמה לגבי ילדים עם הפרעות קשב וריכוז, הגברת מודעות אודות ההפרעה, מודעות למה שמערכות בבתי הספר יכולות לעשות כדי לעזור, ויכולת האמהות לדאוג לעצמן. 

פרופ' עדינה מאיר (בוגרת העברית) ודוקטורנטית ג'ניפר בדמן פיתחו "פרוטוקול התערבות" רגיש מבחינה תרבותית לקידום בריאות פסיכולוגית, אשר שופך אור על הגורמים העיקריים הקובעים שינויים בהתנהגות בריאותית. הן פרסמו את המחקר שלהן בכתב העת "בריאות הציבור" תחת הכותרת "קידום בריאות פסיכולוגית לאמהות יהודיות חרדיות לילדים עם הפרעות קשב וריכוז באמצעות פרוטוקול מיפוי התערבות”. משוב כמותי מאמהות חרדיות אישר כי הם חשו שהשיטה הייתה רלוונטית, יעילה ומתאימה.  

מחקר חדש זה לא רק מספק גישה רלוונטית מבחינה תרבותית לטיפול בבריאות פסיכולוגית של אמהות חרדיות העוסקות בהפרעות קשב וריכוז אצל ילדיהן, אלא גם מהווה תקדים למחקר עתידי בפיתוח התערבויות מותאמות לקהילות מגוונות וספציפיות מבחינה תרבותית.

לכתבה המלאה >>>

קראו פחות
Roey Fisher - Director at Ministry of Economy and Industry

בוגר העברית מונה למנהל במשרד הכלכלה והתעשיה

7 מרץ, 2024


ועדת הבוחנים של נציבות שירות המדינה הודיעה על בחירתו של רועי פישר לתפקיד מנהל מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשיה. פישר, אשר כיהן עד לאחרונה כסמנכ"ל בכיר הון אנושי במשרד, יחליף בתפקיד את אוהד כהן אשר פרש מן השירות הציבורי לאחר 27 שנים.

קרא עוד

פישר, בוגר קורס הצוערים היוקרתי של המשרד משנת 2003, כיהן עד לאחרונה כסמנכ"ל בכיר להון אנושי במשרד הכלכלה. לפני כן שימש כסגן מנהל מינהל סחר חוץ, מנהל דסק אמריקה, מנהל תוכנית כלי סיוע, הנספח הכלכלי להולנד ודנמרק ועוזר המדען הראשי. כמו-כן, שימש פישר כמנהל אסטרטגיית מימון מו"פ בתוכנית Eureka של האיחוד האירופי.

רועי פישר הוא בוגר תואר ראשון ביחסים בין-לאומיים וסוציולוגיה, ותואר שני במדיניות ציבורית וניהול עמותות, שניהם מהאוניברסיטה העברית

ברכותינו!

למקור >>>
צילום: לינקדאין

קראו פחות
100% of alumni passed the bar exam

100% הצלחה לבוגרות ובוגרי הפקולטה למשפטים של העברית

7 מרץ, 2024


100% מבוגרות ובוגרי הפקולטה למשפטים של האוניברסיטה העברית (74 נבחנים) שניגשו למבחן במועד פברואר עברו אותו בהצלחה, כאשר במקום השני בוגרי אוניברסיטת תל אביב (121 נבחנים) עם 95% עוברים, במקום השלישי בוגרי אוניברסיטת בר-אילן (65 נבחנים) עם 92.3% הצלחה, במקום הרביעי בוגרי אוניברסיטת חיפה (36 נבחנים) עם 91.6% הצלחה ובמקום החמישי בוגרי בית הספר למשפטים במכללה למינהל עם 86.3% הצלחה. 

קרא עוד

בסך הכל ניגשו לבחינה 1,754 מתמחות ומתמחים, מהם עברו את הבחינה בהצלחה 959 איש - 54.7% מהנבחנים, בציון ממוצע של 60.7. מועד הבחינה הבא יהיה בחודש אפריל, מועד מיוחד שנוסף בעקבות המלחמה. אחוז העוברים במועד פברואר מבין הניגשים לראשונה לבחינה (1,058 נבחנים) עומד על 75.2%. בין הניגשים בשנית (220 נבחנים) אחוז העוברים הוא 32.7%, כאשר אחוז העוברים בין הניגשים בפעם השלישית ומעלה (476 נבחנים) הוא רק 19.1%. 

ברכותינו!

למקור >>>

קראו פחות
Lightricks presents LTX Studio

לייטריקס הכריזה על מערכת ליצירת סרטים באמצעות AI

3 מרץ, 2024


שבועיים אחרי שחברת OpenAI היממה את העולם עם Sora, מערכת בינה מלאכותית יוצרת (GenAI) להמרת טקסט לסרטון וידאו קצר - ענקית האפליקציות לעיבוד וידאו ותמונה של בוגרי העברית, חברת לייטריקס, מרימה את הכפפה ומכריזה על פריצת דרך נוספת בתחום - LTX Studio, תוכנה ליצירת סרט שלם באמצעות AI.

התוכנה - המיועדת ליוצרים, במאים, פרסומאים ואנשי קריאייטיב, ועוד – מציעה מערכת אינטרנטית ראשונה מסוגה בעולם ליצירה, בימוי ועריכה של סרטים מורכבים, עם סצנות משתנות, באמצעות פקודות טקסט (prompts) בלבד. היא עושה שימוש ביכולות AI לפיתוח עלילה, בחירת דמויות, תכנון גרפי מוקדם (סטורי-בורד), עיצוב סצנות, יצירת קטעי וידאו קצרים, הוספת סאונד, עריכה ועוד. LTX Studio, שתושק רשמית רק בחודש הבא, מקצרת דרמטית את תהליך ההפקה של סרטים וסרטונים. היא מאפשרת להפוך רעיונות ותסריטים לווידאו תוך שניות, ומאחדת כמה יכולות מתקדמות תחת קורת גג אחת. כך, למשל, ניתן להכתיב לה עלילה מפורטת ואת סביבת ההתרחשות שלה (ג'ונגל, משרד אורבני, חוף ים, יפן של המאה ה-16, או בכלל סרט מונפש), לתאר את הגיבורים, ובכל שלב בתהליך - לשנות כל אלמנט, כולל תנאי התאורה הרצויים, זוויות הצילום ועוד ועוד.

קרא עוד

מייסד שותף ומנכ"ל לייטריקס, ד"ר זאב פרבמן: "הפלטפורמה פותחת עולם חדש של אפשרויות ליוצרים. הם יוכלו להגיע בעזרתה מרעיון בסיסי לסרטון מוגמר בתוך זמן קצר, עם חופש יצירתי ותוך חיסכון בזמן, בלי להידרש לימי צילום ממושכים. באמצעות פקודות טקסט הם יוכלו לתכנן את הסצנות, ולאחר קבלת הסקיצה הראשונית - לפרק כל סצנה, ללהק מחדש את הדמויות, לשנות לוקיישן, תאורה ותנועת מצלמה, ואפילו להחליף רקעים, לשלוט בסגנון ובאווירה, ולהוסיף אפקטים קוליים וקטעי אודיו".

לייטריקס הוקמה בשנת 2013 על ידי חמישה בוגרי האוניברסיטה העברית: ד"ר זאב פרבמן, מנכ"ל; ירון אינגר, CTO; ניר פוצ'טר, CMO; עמית גולדשטיין, COO; ועו"ד איתי צידון. היא מונה כ-600 עובדים, רובם בישראל ומיעוטם בשיקגו ובלונדון. משרדיה ממוקמים במתחם האוניברסיטה העברית בירושלים.

למקור >>>

קראו פחות
Avi Megido - Sonol CEO

בוגר העברית מונה למנכ"ל חברת הדלק סונול

3 מרץ, 2024


אבי מגידו מונה למנכ"ל חברת הדלק סונול. הוא יחליף בתפקיד את ניר גלילי שפרש אחרי 14 שנה בחברה בתפקיד המנכ"ל, כפי שנחשף בכלכליסט בשבוע שעבר. גלילי ימשיך לכהן מלאחר פרישתו כדירקטור בחברה וכיו"ר חברות האנרגיה הנקייה של הקבוצה הכוללות את חברת הטענת הרכבים החשמליים סונול EV, סונול סולאר וסונול מימן.

סונול מפעילה 250 תחנות דלק וכ-200 חנויות נוחות, ובשנים האחרונות נכנסה לתחומי טעינת הרכבים והגגות הסולאריים וכן לשיווק גז למשקי הבית. בנוסף, נכנסה החברה גם לתחום תחנות המימן, הקימה תחנה ראשונה בצומת יגור עם בזן וכלמוביל, ותקים ביחד עם דוראל עוד שלוש תחנות נוספות.

קרא עוד

מגידו (נשוי +3), שייכנס לתפקיד מנכ"ל קבוצת סונול במאי 2024, הצטרף לחברה לפני 16 שנים במהלכן שימש כסמנכ"ל לקוחות עסקיים וחבר הנהלה בכירה. לפני כ-6 שנים מונה לתפקיד המשנה למנכ"ל. מגידו היה אחראי, בין השאר, לפעילות השיווק ללקוחות עסקיים ומוסדיים ברחבי הארץ, על פעילות שיווק הדלקנים ללקוחות ציי הרכב ועל שיתוף הפעולה עם תחנות הדלק הפרטיות. אבי בוגר תואר ראשון במשפטים ובמנהל עסקים מאוניברסיטת רייכמן ובוגר תואר שני במשפטים מהאוניברסיטה העברית.

ברכותינו!

למקור >>>

קראו פחות
Prof. Ariel Procaccia - AAAI Fellow

בוגר העברית נבחר לעמית באגודה לקידום הבינה המלאכותית

26 פברואר, 2024


אריאל פרוקצ'ה, פרופסור למדעי המחשב בבית הספר להנדסה ומדעים יישומיים אוניברסיטת הרווארד, נבחר לעמית באגודה לקידום הבינה המלאכותית. אגודת ה-AAAI מכירה "באנשים תרמו באופן משמעותי ומתמשך בתחום הבינה המלאכותית.” פרופ' פרוקצ'ה נבחר על "תרומתו לבינה המלאכותית ולחברה, כולל עבודה יסודית על פרדיגמות כלכליות והשפעה מעשית על ממשל והחלטות קבוצתיות”.

המחקר של פרופ' פרוקצ'ה בוחן את החיבורים של בינה מלאכותית, אלגוריתמים, כלכלה, ממשלה וחברה. מחקרו מתמקד בשימוש בתאוריה של בחירה חברתית ותאוריה של משחקים להקצאת משאבים וקבלת החלטות קולקטיבית. בין תרומתיו הרבות לבינה המלאכותית, פרופ' פרוקצ'יה פיתח אלגוריתם עם קוד פתוח כדי להבטיח בחירה הוגנת יותר של אסיפות אזרחים, אשר שימשו ארגונים ברחבי העולם - בדנמרק, גרמניה, ארצות הברית, בלגיה ובריטניה.

קרא עוד

בהרווארד, פרופ' פרוקצ'ה מלמד קורס בשם "דמוקרטיה אופטימלית" על היסודות המתמטיים והאלגוריתמיים של הדמוקרטיה, כדי לתת לתלמידים הבנה טובה יותר וארגז כלים טכני לעיצוב של מערכות דמוקרטיות.

פרופ' פרוקצ'ה בעל תואר דוקטור במדעי המחשב מהאוניברסיטה העברית בירושלים.

ברכותינו!

צילום: לינקדאין

קראו פחות
Asper Prize 2024

לדעתך הסטארט-אפ שלך שהולך לפרוץ ב-2024? אז בדיוק עבורך פתחנו את ההרשמה לפרס אספר 2024!

26 פברואר, 2024


זוהי השנה השלישית בה מתקיים פרס אספר, תחרות סטארטאפים בחסות האוניברסיטה העברית, שנועדה לקדם מיזמים המשתמשים בטכנולוגיות חדשניות במטרה לייצר אימפקט חיובי בעולם. הצוות הזוכה יוכרז כהסטארטאפ המבטיח של השנה על ידי האוניברסיטה העברית ויזכה בפרס כספי על סך 100,000₪ (equity-free). במסגרת התחרות, 12 המיזמים שיעפילו לחצי הגמר יקבלו הזדמנות ייחודית להיפגש אחד על אחד עם משקיעים מובילים בתעשייה. באירוע הגמר, חמשת הפיינליסטים יציגו את המיזם שלהם במסגרת מושב חבר הנאמנים של האוניברסיטה העברית מול מנהלים ומשקיעים בכירים מהארץ ומהעולם שיבחרו את הזוכה.

התחרות פתוחה לחברות טכנולוגיות עם חבר צוות אחד לפחות מקהילת האוניברסיטה העברית (בוגרים ובוגרות, סגל, סטודנטיות וסטודנטים) או חברות העושות שימוש בקניין רוחני של האוניברסיטה העברית.

לפרטים נוספים והרשמה >>>

Ofakim Tour 2024

סיור אגרו-טק והכשרה לחקלאות באופקים

25 פברואר, 2024


תודה גדולה למשתתפות ומשתתפי הסיור המשמעותי באופקים עם בוגרות ובוגרי העברית המובילים, נציגות ונציגים מהמגזר העסקי, נציגות ונציגי הפקולטה לחקלאות מזון וסביבה ברחובות והאגף לקשרי חוץ ופיתוח משאבים של האוניברסיטה העברית, האגף לפיתוח אורבני בעיריית אופקים ותנועת אור

מיזם קידום תחום האגרו-טק וחינוך לחקלאות מדייקת באופקים ושיתוף הפעולה עם הפקולטה לחקלאות מזון וסביבה ע"ש רוברט ה. סמית, ברחובות, של האוניברסיטה העברית, מתקדמים ואנו שמחים להמשיך ולחבר בוגרות ובוגרים מתחומי אגרו-טק וחקלאות, רובוטיקה ובינה-מלאכותית חקלאית, השקעות, חדשנות ויזמות, לפוטנציאל הרב בתחום החינוך וההכשרה לחקלאות מדייקת יחד עם הפקולטה לחקלאות של העברית, האגרי-סייט באופקים, אתרי חדשנות ועוד ואנו מזמינים כל אחת ואחד ליהנות מההזדמנות לשלב טכנולוגיות, חברות הזנק, השקעות ומיזמים באקו-סיסטם המתפתח באופקים. 

קרא עוד

את הסיור המרתק פתחנו במרכז הצעירים בו סקרו נציגי האגף לפיתוח אורבני ותנועת אור את חזון העיר לפיתוח האקו-סיסטם ופרויקטים בתחום החדשנות והמחקר באופקים, המשכנו למרכז החדשנות שרונה פרטנרס הנבנה להכיר את תכניות הפיתוח הנופי, ה"האב" הקהילתי ומה מתוכנן במרכז החדשנות בעתיד הקרוב, בתחנה הבאה ביקרנו בביה"ס רגבים בו פגשנו את הצוות ואת התלמידים מעוררי ההשראה אשר סיפרו לנו על פרויקטים קיימים ועתידיים ומערך החינוך הייחודי אשר מפעיל בית הספר. את יום הסיור סיימנו במרכז המדעים בו שמענו על חזון האגרו-טק ופרויקטים עתידיים בעיר.

תודה גדולה לאבי ביתן, מנהל הסכמי הגג מהאגף לפיתוח אורבני, צוות האגף לפיתוח אורבני בעיריית אופקים ולצוות תנועת אור על האירוח, הליווי, ההסעה, הארוחה והתכנים המרתקים ותודה גדולה לפרופ' שאול בורדמן, דיקן הפקולטה לחקלאות מזון וסביבה ע"ש רוברט ה. סמית ברחובות, האוניברסיטה העברית ולצוות הפקולטה על קידום וליווי הסיור ושיתוף הפעולה באופקים.

לגלריית התמונות מהביקור >>>

קראו פחות
Through the Eyes of the Hostage

לראות את השבי מעיניהם של החטופים

22 פברואר, 2024


הדוקטורנטית ליאת אריאל מביה"ס לחינוך, אשר בן דודה שלומי זיו חטוף בעזה מה 7.10, יזמה את פרוייקט "המשקפיים של שלומי", אשר מדמה, באמצעות משקפי מציאות מדומה, את חוויית השבי והגיהנום שחווים החטופים למעלה מ-140 יום. מכון אקורד החל במחקר שמטרתו לבחון את האופן בו מציאות מדומה יכולה לשנות פרספקטיבה וכחלק מהמטרה להגביר תמיכה ציבורית בשחרור החטופים.

ביום שני, 26.02.2024, יוצב בפורום קמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית דוכן עם משקפי מציאות מדומה שיאפשרו למשתתפים לחוות את הזוועות שחשים החטופים בעזה. מוזמנות ומוזמנים להשתתף במחקר ולקחת חלק במאבק להשבת החטופים.

* ההשתתפות בניסוי מוגבלת למשתתפים בוגרים, ללא אבחנה או תסמינים של תסמונת דחק פוסט-טראומטית (PTSD) או הפרעות אפילפטיות/נוירולוגיות

Dr Amir Givati - Head of the Meteo Service

בוגר העברית - מנהל השרות המטאורולוגי

21 פברואר, 2024


ד״ר עמיר גבעתי מונה לתפקיד מנהל השרות המטאורולוגי לאחר שוועדת האיתור לבחירת מנהל השירות המטאורולוגי המליצה למנותו לתפקיד.

ד"ר גבעתי הוא מומחה אקלים, שימש כמנהל יחידת המחקרים של רשות המים והיה אחראי, בין היתר, על הובלת פרוייקטים הידרואולוגיים. הוא גם שימש כסמנכ"ל ומדען ראשי בחברת "ניהול משאבי סביבה", והיה אחראי על פיתוח כלים בנושא השפעות מזג אוויר עבור רשויות בארץ ובעולם.

קרא עוד


ד"ר גבעתי הוא בעל תואר ראשון בגאוגרפיה ויחסים בין-לאומיים, תואר שני בגאוגרפיה ותואר דוקטור במדעי האטמוספירה, כולם מהאוניברסיטה העברית בירושלים.

ברכותינו!

צילום: לינקדאין

קראו פחות