check
איילת נחמיאס ורבין מונתה לתפקיד יו״ר מכון היצוא | ארגון בוגרי העברית

איילת נחמיאס ורבין מונתה לתפקיד יו״ר מכון היצוא

5 דצמבר, 2021
Ayelet Nahmias Varbin - Export Institute Chairwoman

Ayelet Nahmias Varbin - Export Institute Chairwoman
מועצת המנהלים של מכון היצוא, אישרה פה אחד את מועמדותה של איילת נחמיאס ורבין ליו״ר הבא של מכון היצוא. נחמיאס ורבין ששימשה כחברת כנסת בעבר וכסגנית נשיא התאחדות התעשיינים, תיכנס לתפקידה בסוף חודש דצמבר. בין יתר פעילותה עמדה בראש שדולת התעשייה ושדולת הידידות ישראל-יוון. בשנת 2016 קיבלה את אות הפרלמנטר המצטיין. כיום משמשת נחמיאס ורבין כסגנית נשיא התאחדות התעשיינים, יו״ר חברת ״תבליט פלסטיק״ ודירקטורית בחברות שונות, לצד תפקידים ציבוריים נוספים כמו יו״ר JReady, מיזם פעילות החירום של הסוכנות היהודית, הקרן לנפגעי טרור ויו״ר הוועד המנהל של בית בן גוריון בתל אביב וחברת חבר הנאמנים של האוניברסיטה העברית.

נחמיאס ורבין הינה עורכת דין בהכשרתה. בוגרת האוניברסיטה העברית (LLB) ואוניברסיטת תל אביב (LLM) בהצטיינות, נחשבת מומחית מובילה בתחומי הממשל התאגידי ובין החלוצות שהטמיעו את המושג בדירקטוריונים בישראל. נחמיאס ורבין תהיה האישה הראשונה שתעמוד בראש מכון היצוא הישראלי.

עם מינויה היום אמרת איילת נחמיאס ורבין: ״אני מודה לשרת הכלכלה אורנה ברביבאי, לנשיא התאחדות התעשיינים, ד״ר רון תומר ולחברי המועצה על האמון שנתנו בי. זהו יום מרגש במיוחד עבורי. כמי שגדלה בבית שבו המפעל קודם לכל, שבו אבי שילח את הארגז הראשון ליצוא כבר בשנות ה-70, אחי ואני מתמודדים עם האתגרים מאז פטירתו. אני אוהבת תעשייה ומחוברת אליה בוורידים. אני צופה בתקווה ובדאגה במתרחש ונרגשת מהזכות להשפיע כיו״ר המכון. היצוא הישראלי הוא פאר הכלכלה שלנו ונשא את המשק על כתפיו יחד עם התעשייה כולה בזמן הקורונה. אני גאה לעמוד בראש המכון שהוא חלק מהתשתית הקריטית לחיזוק היצואנים ודחיפתם של יצרנים חדשים לשיפור כושר התחרות וליציאה לחו״ל. יש לנו הזדמנויות יוצאות דופן לחזק את היצוא הישראלי באזור, עם שווקים שעד לפני שנה נראו דמיוניים ולפעול באמצעים חדשניים המותאמים לעולם המשתנה. היצוא מצוי עתה בצומת תקדימי, ואתגרים קשים עומדים בפנינו. עתה אל מול פעילות המתחרים בחו״ל והיחלשות הדולר והיורו המערערים את היסודות עליהם נשען היצוא, הן יצוא הסחורות והן יצוא השירותים. לא מדובר רק בתעשייה המסורתית שמתמודדת עם המחסור בכוח אדם, עליית מחיר חומרי הגלם והשינוע במקביל לתיסוף, אלא גם תעשיית ההייטק מצויה בצומת רגיש ומסוכן ביותר.

עם כניסתי לתפקיד נוכל לפעול יחד, אנשי המכון המנוסים וחדורי המטרה, לצד שרת הכלכלה והתאחדות התעשיינים, לפתח ולהעצים את היצוא. אני מודה ליו״ר היוצא אדיב ברוך על שירות חשוב ומשמעותי בתקופה מרתקת מחד ומאתגרת מאידך״.

רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים ובוגר האוניברסיטה העברית, כתב בחשבון הטוויטר שלו: מברוק לאיילת נחמיאס ורבין שנבחרה הערב לעמוד בראש מכון היצוא. המכון מרוויח את האשה הראשונה בתפקיד היו״ר והרווח הזה כולו של המשק הישראלי!״.

מקור >>>
צילום: נועה פישפלד