check
סגן הרמטכ"ל החדש | ארגון בוגרי העברית

סגן הרמטכ"ל החדש

12 יולי, 2021
Major General - Herzi Halevi
Major General - Herzi Halevi

אלוף הרצי הלוי, סגן הרמטכ"ל החדש, נכנס לתפקידו במקומו של אלוף אייל זמיר, מינוי שהוכרז כבר בנובמבר האחרון. הרצל (הרצי) הלוי נולד ב־1967 והתגייס לצנחנים ב־1985. לאחר שסיים קורס קצינים, מונה למפקד פלוגת "עורב" של חטיבת הצנחנים. שמונה שנים אחרי שהתגייס כיהן בתפקידי פיקוד שונים בסיירת מטכ"ל בה שירת, עד שהגיע ב־2001 לתפקיד הבכיר ביותר – מפקד הסיירת. מרגע שסומן לתפקידים בכירים החל הלוי "לטייל" ביחידות השונות ובהם פיקוד על החטיבה המרחבית "מנשה", פיקוד על חטיבת הצנחנים, וראש חטיבת ההפעלה המבצעית באמ"ן. כמו כן עבר בעוצבת הגליל ובמכללה לפיקוד ומטה, ואף קיבל לידיו את פיקוד דרום בתקופה מאתגרת במיוחד – תפקיד שמילא בהצלחה רבה.

הלוי בעל תואר ראשון בפילוסופיה ומנהל עסקים מהאוניברסיטה העברית בירושלים, ותואר שני בניהול משאבים לאומיים מהאוניברסיטה לביטחון לאומי בוושינגטון[, נשוי ואב לארבעה ילדים.

התפקיד החדש אותו הוא מתחיל מאתגר לא פחות.  תוכניות רב שנתיות וניהול הצבא מוטלים עליו, כמו גם האחריות על בניין הכוח והתכנון לשנים הבאות. בדרך כלל, סגן רמטכ"ל נכנס לתפקיד עם אופק מסודר שמשאיר לו קודמו בתפקיד, אולם הפעם, בגלל משבר הקורונה, הלוי יצטרך לנהל את הצבא בלי אופק תקציבי ותכנוני, ובחוסר ודאות מוחלט.