check
פרס לנדאו לבוגרי העברית | ארגון בוגרי העברית

פרס לנדאו לבוגרי העברית

27 נובמבר, 2019
Landau Prize 2019

Landau Prize 2019

 

מפעל הפיס הכריז על חתני וכלות פרס לנדאו, שמחולק מדי שנה. כל אחד מן הזוכים וכל אחת מן הזוכות יקבלו מענק של 150 אלף שקל. מתוך שמונה זוכים וזוכות שהצטרפו השנה לרשימה ארוכה של זוכים בפרס – שניים הם בוגרי האוניברסיטה העברית, שניהם בתחום המדעים של הפרס.

פרופ' מיכל אירני – על מחקרה בתחום הבינה המלאכותית. מנימוקי השופטים: "מחקריה מתמקדים בניתוח תמונות ווידאו והשפיעו רבות על טכנולוגית ראיה ממוחשבת בישראל ובעולם. עבודותיה הובילו את קהילת המחקר בתחום, להבנה שהמידע המוכל ברצפי וידאו עשיר הרבה יותר מאשר סדרות של תמונות נפרדות. במקרים רבים תובנה זו מאפשרת לפתור בעיות שלעיתים אינן ניתנות לפתרון בשיטות אחרות."

פרופ' רן נתן – על מחקרו בתחום האקולוגיה. מנימוקי השופטים: "תרומותיו פורצות הדרך של פרופ' נתן בעשור האחרון לחקר התנועה של צמחים ובעלי חיים, כולל התובנות המקוריות שלו לגבי המנגנונים העומדים בבסיס הפיזור של צמחים למרחקים ארוכים ותנועותיהם של בעלי חיים בסקלות מקומיות וגלובליות, פורסמו בכתבי עת המובילים בעולם וזכו לאלפי ציטוטים. פרופ' נתן הפגין חזון מחקרי יוצא דופן, יכולת ביצוע ומיומנות מנהיגותית שהציבו אותו כאחד מהאקולוגים הטובים בעולם כיום."

פרופ' מיכל אירני היא בעלת תואר ראשון ושני ובעלת דוקטורט במדעי המחשב מהאוניברסיטה העברית. גם פרופ' רן נתן בעל תואר ראשון, שני ודוקטורט מהפקולטה למדעי הטבע של האוניברסיטה העברית.

שאר הזוכים - בתחומי האמנויות: במאית מיכל אביעד; מעצב תפאורה אלכסנדר ליסנסקי; מוזיקאי יגאל מירטנבאום; אמן המיצב אורי ניר. תחום המדעים: פרופ' עמי איילון, על מחקרו בתחום המזה"ת; פרופ' מאיר טייכמן, על עבודתו בחקר ההתמכרויות.

פרס לנדאו היוקרתי מוענק מידי שנה כחלק מפעילותו של מפעל הפיס לקידום התרבות, האמנות והמדע בישראל.

יו"ר מפעל הפיס אביגדור יצחקי נימק: "פרס לנדאו נחשב לאחד מהפרסים היוקרתיים בתחומי המדע, המחקר, התרבות והאמנות. אני מברך את הזוכים על הצטרפותם לשורה קודמת של זוכים קודמים, כולם מהשורה הראשונה בתחומם".