check
קרן סיוע לסטודנטים של העברית | ארגון בוגרי העברית

קרן סיוע לסטודנטים של העברית

18 יוני, 2020
Student Support Fund

Student Support Fund

 

הנהלת האוניברסיטה העברית הקימה קרן סיוע כלכלית לסטודנטים אשר מתקשים בעקבות מגפת הקורונה. יו"ר הועד המנהל של האוניברסיטה העברית ומייסד קרן ויולה, הראל בית-און, הצטרף ותרם גם הוא לקרן הסיוע לסטודנטים
 
מגפת הקורונה וההגבלות בעקבותיה, גרמו לקשיים כלכליים לאוכלוסיות רבות במדינה, ובכללן הסטודנטים. לאור חשש משמעותי שסטודנטים רבים ייאלצו להשהות או להפסיק את לימודיהם בעקבות הקשיים הללו, האוניברסיטה העברית הקימה קרן סיוע לסטודנטים, שמטרתה לאפשר לסטודנטים ללא עורף כלכלי לסיים את שנת הלימודים. 
 
חברי הנהלת האוניברסיטה העברית, ביניהם נשיא האוניברסיטה פרופ' אשר כהן, רקטור האוניברסיטה פרופ' ברק מדינה וכל סגני הנשיא, החליטו על תרומה בשיעור של 10% משכרם לקרן, יחד עם מאמצי גיוס תרומות מחברי הועד המנהל ותורמיה הגדולים של האוניברסיטה מישראל והתפוצות. מייסד קרן ויולה ויו"ר הועד המנהל של האוניברסיטה, איש העסקים הראל בית און, תרם גם הוא תרומה נדיבה לקרן. בסך הכל הקרן גייסה למעלה משני מיליון שקלים וחולקו כ-900 מלגות לסטודנטים!
 
בנוסף לגיוס התרומות, נקטה האוניברסיטה שורה של צעדים שמטרתם הקלה בעומס הכלכלי של הסטודנטים, דוגמת הקלות בתשלום שכר הלימוד ושכר דירה במעונות, השאלת מחשבים בחינם לצורך לימוד מקוון ועוד. 
 
פרופ' אשר כהן, נשיא האוניברסיטה העברית מסר: "בשעת קושי זה, כולנו באוניברסיטה נרתמים כדי לעזור ולהקל כמה שניתן על קהילת הסטודנטים והסגל שלנו. נעשה הכל כדי שסטודנטים לא יפרשו מהלימודים וניתן כתף לכל איש סגל אשר זקוק לנו".