check
בוגרים זוכי פרסים | ארגון בוגרי העברית

ספרו לנו מה דעתכם!

והאירועים שלנו...

חדשות הבוגרים

מחיר מיוחד לבוגרים

 


 

בוגרים זוכי פרסים

8 נובמבר, 2020
2021 HUJI Alumni winners
2021 HUJI Alumni winners

בוגרי העברית זכו במספר פרסים בתחומים שונים. גאים להציג בפניכם:

פרס על מחקר סביבתי משפיע מקרן BARD, הקרן הדו-לאומית למחקר ולפיתוחים חקלאיים של ארצות הברית וישראל.
הקרן בחרה במחקרו של פרופ' ערן בכרך, בוגר העברית וכעת חוקר באוניברסיטת תל אביב, כאחד משלושת המחקרים המשפיעים ביותר בתחום החברתי והסביבתי. המחקר בהובלתו של פרופ' בכרך נבחר מבין 1,330 פרויקטים מחקריים שבהם משקיעה הקרן ואשר אותם מימנה במהלך 40 שנות פעילותה. המחקר מצא נגיף חדש בשם וירוס אגם הטלפיה Tilapia lake virus (TiLV) הפוגע בדגי טלפיה (אמנון) המהווים ביטחון תזונתי של מיליוני בני אדם במדינות מתפתחות.  

ד"ר אלון איזנברג מהמחלקה לכלכלה באוניברסיטה העברית זכה בפרס לכלכלן צעיר לשנת 2020 מטעם קרן ישראל צרפת, המוענק השנה בפעם השנייה. ד"ר איזנברג מתמחה בתחומי הארגון התעשייתי והאקונומטריקה, ומחקריו עוסקים באופן בו שווקים מודרניים מתפקדים. בפרט, הוא מתמחה במחקר אמפירי של העדפות הצרכנים, ושל האופן בו העדפות אלו משפיעות על מגוון המוצרים, מחירם ואיכותם. ד"ר איזנברג הוא בעל תואר ראשון מהאוניברסיטה העברית ודוקטורט בכלכלה מאוניברסיטת ייל בארה"ב, והינו חבר הסגל הבכיר במחלקה לכלכלה באוניברסיטה העברית מאז 2010.

פרופ' אבישי דקל ממכון רקח לפיסיקה זכה בפרס מפעל הפיס לאמנויות ומדעים ע"ש לנדאו לשנת 2020, בקטגורית אסטרופיזיקה וחלל. "אבישי דקל הוא מבכירי האסטרופיזיקאים בישראל ואחד מהחוקרים המובילים בתחום הקוסמולוגיה התיאורטית בעולם. עבודותיו המדעיות מהוות ציון דרך בהבנתנו את מבנה היקום ואת תהליך היווצרות הגלקסיות מהפרעות מזעריות בשדה הצפיפות ההתחלתי. תרומותיו המצטברות והנוכחיות הניחו את המסד להבנת ההתפתחות של מבנה היקום במסגרת הפרדיגמה הקוסמולוגית המבוססת על תורת הכבידה של איינשטיין. 

בנוסף, פרופ' רבקה כרמי זכת בפרס מפעל הפיס למפעל חיים על שיפור איכות חיי החברה בישראל בתחום הרפואה.

ברכותינו!

לכתבה המלאה >>>