check
האישור הרגולטורי הראשון מסוגו בעולם ניתן לאלף פארמס | ארגון בוגרי העברית

האישור הרגולטורי הראשון מסוגו בעולם ניתן לאלף פארמס

17 ינואר, 2024
Aleph Farms Steak Approved

Aleph Farms Steak Approved
בשורה למחפשי תחליפי הבשר ולמלחמה במשבר האקלים: סטארט-אפ הפודטק הישראלי אלף פארמס (Aleph Farms) מרחובות קיבל את אישור משרד הבריאות לשיווק בשר בקר שגודל כולו במעבדה בלי פגיעה בבעלי חיים. לפי החברה, זו הפעם הראשונה בעולם שבו ניתן אישור לשווק לציבור הרחב בשר שגודלו במעבדה - המכונה בשר מתורבת - שאינו בשר עוף.

משמעות האישור היא שמבחינת הרשויות בישראל, הצרכנים יוכלו להיכנס למסעדה ולהזמין סטייק אמיתי - לא חיקוי טבעוני, טופו או טבעול - ולקבל נתח מבשר אמיתי שגודל והוכן מבלי שהכנתו הסבה סבל לבעלי חיים. כעת כל שנותר הוא מחסום המחיר. למי שתוהה, בינואר שעבר קבע הרב הראשי לישראל בחוות שעת כי בשר מתורבת ייחשב למוצר פרווה לאחר שביקר במפעל של אלף פארמס ברחובות. לפי חוות הדעת שחיבר הרב ישראל דוד לאו, תהליך ההפקה של בשר מתורבת המופק מתאי גזע מביצית מופרית הופך את המוצר המוגמר לכשר פרווה.

חברת אלף פארמס נוסדה ב-2017 בידי ידידיה טוביה, ד"ר נטע לבון (בוגרת שלושה תארים של העברית), פרופ' שולמית לבנברג (בוגרת תואר ראשון בביולוגיה של העברית) וחממת דה קיטשן מבית שטראוס והרשות לחדשנות. שנה לאחר מכן החברה הציגה את סטייק הבקר המתורבת הראשון בעולם ובהמשך את סטייק האנטריקוט המתורבת הראשון בעולם ב-2021, וקולגן מתורבת ב-2022. מאז שנוסדה גייסה אלף פארמס 105 מיליון דולר.

לכתבה המלאה >>>