check
הסנגורית הציבורית הארצית - בוגרת העברית | ארגון בוגרי העברית

ספרו לנו מה דעתכם!

והאירועים שלנו...

חדשות הבוגרים

מחיר מיוחד לבוגרים

 


 

הסנגורית הציבורית הארצית - בוגרת העברית

14 ספטמבר, 2021
Anat Meyassed-Cnaan - Chief Public Defender
Anat Meyassed-Cnaan - Chief Public Defender

ועדת הסנגוריה הציבורית בחרה את עו"ד ענת מיסד-כנען לתפקיד הסנגורית הציבורית הארצית. מיסד-כנען, שמכהנת כיום כסנגורית הציבורית המחוזית במחוז חיפה וחברה בצוות הבכיר של הסנגוריה הציבורית, מחליפה את יואב ספיר שכיהן בתפקיד מ-2011.

במהלך עבודתה בסנגוריה, הקימה מיסד-כנען את הפורום הארצי לראיות פורנזיות בסנגוריה הציבורית, כיהנה כחברה בוועדה הציבורית למניעת הרשעות שווא ותיקונן בראשות השופט (בדימוס) פרופ' יורם דנציגר. לפני הצטרפותה לסנגוריה הציבורית היא עבדה כעורכת דין פרטית וניהלה משרד עורכי דין בחיפה.

יו"ר הוועדה, שר המשפטים גדעון סער, אמר כי "לסנגוריה הציבורית תפקיד חשוב בשמירה על זכויותיהם של חשודים ונאשמים בהליך הפלילי. בדרכה המקצועית עברה עו״ד מיסד-כנען תחנות מקצועיות מגוונות: בפרקליטות, כסנגורית פרטית ובסנגוריה הציבורית". הוא ציין כי "הוועדה התרשמה מכישוריה ותכונותיה המקנים לה את היכולת להוביל את הסנגוריה הציבורית להתמודד עם האתגרים שבפניה".

"אני מודה לשר המשפטים ולוועדת הסנגוריה על הבחירה", מסרה עו"ד מיסד-כנען בתגובה למינוי. "זו זכות גדולה לשרת את ציבור לקוחות הסנגוריה ולעמוד בראש הארגון הערכי והחשוב הזה".

במהלך הקדנציה של ספיר הוציאה הסנגוריה כמה דוחות ביקורת על מערכת האכיפה בנושאים שונים. למשל, ביקרה הסנגוריה את השימוש של מערכת אכיפת החוק במדובבים ואת תנאי הכליאה של האסירים, שהיה לאחד מנושאי הדגל של ספיר. נושא נוסף שקידם ספיר בעשור האחרון הוא ביקורת על מעצרי השווא של משטרת ישראל. בעיניי רבים, הביקורת של ספיר בנושא היא אחד הגורמים שהובילו להפחתה במספר המעצרים בישראל.

ענת מיסד-כנען בוגרת תואר ראשון במשפטים מהאוניברסיטה העברית.

למקור >>>