check
טיפול חדשני בזיהומים עמידים לאנטיביוטיקה זוכה למעל 80% הצלחה | ארגון בוגרי העברית

טיפול חדשני בזיהומים עמידים לאנטיביוטיקה זוכה למעל 80% הצלחה

4 אוקטובר, 2023
Antibiotic Resistance Treatment

Antibiotic Resistance Treatment
מחקר בין-לאומי חדש על טיפול באמצעות הפאג’ PASA16 (וירוס שהורג רק חיידקים), הראה שיעור הצלחה של למעלה מ-80% ומקנה תקווה לקיום טיפול מועיל בזיהומים עמידים. ממצאים מעודדים אלה נותנים רוח גבית להמשיך ולעסוק במחקר של טיפול בפאג’ים, כתוספת לאנטיביוטיקה בחולים שכשלו בטיפול אנטיביוטי סטנדרטי כנגד זיהומים עמידים וסוללים את הדרך לניסויים קליניים עתידיים בנושא. מחקר מוצלח זה נערך על ידי “המרכז הישראלי לטיפול בפאג’ים (IPTC)” בראשות פרופ’ רן ניר-פז מהמרכז הרפואי האוניברסיטאי הדסה ופרופ’ רונן חזן (שניהם בוגרי העברית) מהפקולטה לרפואת שיניים באוניברסיטה העברית בירושלים במספר אתרים בעולם.

פרופ’ רן ניר-פז, החוקר הראשי המשותף של המחקר במרכז הרפואי הדסה, אמר “אנו שמחים מהתוצאות המבטיחות של המחקר שלנו העושה שימוש בפאג’ PASA16 לטיפול בזיהומים קשים של פסאודומונס אארוגינוזה. מחקר פורץ דרך זה מציע תקווה לחולים עם זיהומים מתמשכים ומדגיש את הפוטנציאל של טיפול בפאג’ים כתוספת חשובה לאנטיביוטיקה קונבנציונלית במאבק נגד חיידקים פתוגניים עמידים לאנטיביוטיקה.”

פרופ’ רונן חזן החוקר הראשי המשותף של IPTC, המשמש גם כראש מכון המחקר הביו-רפואי של הפקולטה לרפואת שיניים באוניברסיטה העברית בירושלים ציין כי “אנו מעודדים מהממצאים! שיעור ההצלחה של 86.6% במחקר מציע תקווה לחולים עם זיהומים מתמשכים ומדגיש את הפוטנציאל של טיפול בפאג’ים כחלופה למאבק בפתוגנים עמידים לאנטיביוטיקה ואנו מקווים שנוכל להשתמש בהמשך בעוד פאג’ים מוצלחים לא פחות מ PASA16.”

מחקר זה סולל את הדרך לניסויים עתידיים ופיתוח פרוטוקולי טיפול נוספים שמטרתם הבאת מזור וסיוע לחולים הנאבקים בזיהומים קשים. ההצלחה שנצפתה מעודדת המשך מחקר וחקירה של טיפול בפאג’ים כגישה חלופית ומשלימה למאבק בזיהומים עמידים לאנטיביוטיקה.

לכתבה המלאה >>>