check
פרסי אספר לסטארט-אפים של בוגרות ובוגרי העברית | ארגון בוגרי העברית

פרסי אספר לסטארט-אפים של בוגרות ובוגרי העברית

6 יולי, 2023
2023 Asper Prize Winners

2023 Asper Prize Winners
כחלק מאירועי חבר הנאמנים של האוניברסיטה העברית בירושלים הוענקו פרסי אספר לחמישה סטארט-אפים שהגיעו לשלב הגמר וזכו להציג את הפרויקטים לחברי וחברות החבר. 45 סטארט-אפים התמודדו בתחרות והציגו פתרונות חדשניים לאתגרים חשובים בתחומים שונים כמו בריאות, אבטחת מזון, התחממות גלובלית, חינוך וייצור תעשייתי. סטארט-אפים אלו הוקמו על ידי חוקרים, בוגרים או שהם משתמשים בקניין הרוחני של האוניברסיטה העברית, תוך קידום יעדי הפיתוח הקיימים של האו"ם (SDG's). הפרס, המוענק על ידי ASPER-HUJI Innovate, המרכז לחדשנות ויזמות של האוניברסיטה העברית וקרן אספר.

חברת Avertto זכתה בתואר הסטארט-אפ העולה של האוניברסיטה העברית לשנת 2023. החברה עוסקת במניעה של שבץ מוחי ובמעבר מטיפול לריפוי של המחלה, המהווה הגורם המרכזי לנכות ומסכנת מיליארדי אנשים. כלומר, אם ניתנת התרעה על שבץ בזמן, ניתן לתת טיפול יעיל בשלב מוקדם ובכל למנוע נכות. מייסדי החברה שמו להם למטרה לעבור מטיפול בשבץ מוחי לריפוי באמצעות התרעה מוקדמת. מדובר במערכת, שיודעת לנתר את זרימת הדם למוח, לזהות שינוי בזרימה, ולהתריע על כך בזמן אמת לגורמים הרפואיים כדי לאפשר טיפול בזמן. החברה נוסדה על ידי ד"ר הילה בן-פזי, בוגרת הפקולטה לרפואה של העברית והמנכ"לית של החברה ואבשלום מזרחי, סמנכ"ל פיתוח עסקי.

חברת ANINA Culinary Art שמה לעצמה משימה להפוך "ירקות מכוערים" שלרוב נזרקים, לארוחות טעימות ובעלות ערך תזונתי. החברה נוסדה על ידי ענת נתן, מנכ"לית החברה ובוגרת תואר ראשון בתקשורת ועיתונאות ובכלכלה ותואר שני במנהל עסקים עם התמחות בשיווק, שניהם מהאוניברסיטה העברית, אסתי בראנץ, מנהלת תחום האימפקט והקרייטיב, בוגרת תואר ראשון מבצלאל ומידן לוי, מנהל מוצר, גם הוא בוגר בצלאל.

חברת Daika Wood הציגה את החומר החדשני שלה – עץ הנוצר דרך מחזור של פסולת עץ ושומר על תכונות ומאפיינים המקוריים של העץ. החברה נוסדה על ידי ד"ר מיכאל לאיני, מנכ"ל החברה ובוגר תואר ראשון, שני ודוקטורט בכימיה, כולם מהאוניברסיטה העברית.

מייסדי Quai.MD הציגו מערכת בינה מלאכותית המשתלבת בתהליך העבודה של הרופאים ומסייעת להם להעניק את האבחון הטוב והמהיר ביותר. החברה נוסדה על ידי שלומי עוזיאל, מנכ"ל החברה ובוגר תואר ראשון במדעי המחשב ופיזיקה של העברית, תואר שני במנהל עסקים באוניברסיטת תל אביב ואף היה במסלול ישיר לדוקטורט בעברית אך טרם סיים; גולן יונה, CTO של החברה ובוגר תואר ראשון במתמטיקה ופיזיקה וכן בתוכנית למצטיינים "אמירים" ותואר שני במדעי המחשב, שניהם של האוניברסיטה העברית; פרופ' חן שפירא, CMO של החברה ובעלת תואר דוקטור לרפואה מהטכניון.

פרופ' חיים רבינוביץ', מייסד ו-CTO RumaFeed, הציג טכנולוגיה מולקולרית להפסקת הייצור של רעלים בעלוות תפוחי אדמה ובכך מאפשרים הוספת 200-150 מיליון טונות חציר למאזן העולמי של מזון לבעלי-חיים ולמנוע השמדת מיליוני טון של תפוחי אדמה בכל שנה. פרופ' רבינוביץ' בעל תואר דוקטור מהאוניברסיטה העברית.

פרופ׳ אשר כהן, נשיא האוניברסיטה העברית, אמר: "אני גאה ביכולות של האוניברסיטה העברית לרתום את הידע המדעי לקידום טכנולוגיה המיטיבה עם האנושות. אין ספק שהידע והכלים שהתלמידים והתלמידות שלנו רוכשים כאן, בעברית, והיכולת לעבוד באופן אינטרדיסציפלינרי, מעניקים להם את היכולת להוביל את הדור הבא של יזמים טכנולוגיים העומדים בחזית הקידמה האנושית, בייחוד בכל הקשור לנושא הקיימות ומציאת דרכים להתמודדות עם משבר האקלים".

גייל אספר, יו״ר וחברת מועצת הנאמנים של קרן אספר, הוסיפה: "תודה לחברות הסטארט-אפ המגוונות שהגישו את מועמדותן לפרס אספר לשנת 2023. אנו מאמינים כי העתיד ליצירת אימפקט חיובי על החברה, הסביבה ולמען אנושות טובה יותר, תתרחש באמצעות שימוש בטכנולוגיות חדשניות שיומצאו על ידי יזמים ויזמיות, אנו שמחים להמשיך ולתמוך בחברות מתחילות ובכך להביע את הערכתנו ותמיכתנו ביוזמות חדשניות למען הכלל".

ד״ר אמנון דקל, מנכ״ל מרכז החדשנות של האוניברסיטה העברית, בירך ופירט על הנימוקים לזכייה: "תודה לכל הסטארט-אפים שהשתתפו בתחרות ועל המאמצים שלכם לשפר את העולם. אתם נמצאים בחזית בניית מחר טוב יותר על ידי יצירת מיזמים עסקיים תוך קידום מודלים חשובים לעולם מקיים יותר".

ברכותינו לזוכות ולזוכים!