check
בוגר העברית - דובר בנק ישראל החדש | ארגון בוגרי העברית

ספרו לנו מה דעתכם!

והאירועים שלנו...

חדשות הבוגרים

מחיר מיוחד לבוגרים

 


 

בוגר העברית - דובר בנק ישראל החדש

26 אוקטובר, 2020
Bank of Israel - new speaker
Bank of Israel - new speaker

בסיומו של הליך מכרז שהתקיים בבנק ישראל, מונה אורי ברזני לתפקיד דובר הבנק ומנהל אגף דוברות והסברה כלכלית במחלקת התקשורת וקשרי הקהילה שמוקמת בבנק, בניהולה של נורית פלתר-איתן (גם היא בוגרת האוניברסיטה העברית). 

ברזני החל את דרכו בבנק ישראל לפני כארבע-עשרה שנים כסטודנט במחלקת חשבות, תשלומים וסליקה בבנק. משנת 2008 שימש ככלכלן ביחידת שוק ההון בחטיבת מידע וסטטיסטיקה, ועסק בתחומי שוק האשראי והגופים המוסדיים. בין השאר, פיתח את מערך המידע אודות שוק האשראי בישראל בשנים 2008-2009, בעת שבנק ישראל נזקק למידע מקיף ככל האפשר אודות מצב שוק האשראי. בשנת 2014 הצטרף לדוברות הבנק כסגן הדובר, והיה שותף לכל תחומי עבודת הדוברות וההסברה הכלכלית. בין השאר, הוביל ברזני את מהלך ההרחבה של ההסברה של בנק ישראל לחברה הערבית בישראל, והיה שותף לצוות שגיבש את אסטרטגיית הקשר של הבנק עם הציבור במסגרת התכנית האסטרטגית שהוביל הנגיד בשנת 2019. החל מפברואר 2020, עם סיום תפקידו של קודמו בתפקיד, יואב סופר, משמש ברזני כדובר הבנק בפועל.

לברזני תואר ראשון בכלכלה מהאוניברסיטה העברית ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל-אביב. הוא מתגורר ברעננה, נשוי ואב לשלושה ילדים.

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון: "מאז סיום תפקידו של הדובר הקודם, יואב סופר,  מילא אורי את תפקיד הדובר בפועל בצורה טובה מאוד, באחת התקופות המאתגרות ביותר שידעו בנק ישראל וכלכלת ישראל. הניסיון שצבר, לצד הרקע המקצועי והאקדמי שלו, והבנתו במגוון סוגיות הליבה שבהן עוסק הבנק יאפשרו לו להתמודד בהצלחה עם אתגרי התפקיד, ולתרום לעבודת הבנק. עבודת ההסברה היא חלק מהותי באפקטיביות הצעדים הכלכליים השונים שבהם נוקט הבנק. אני שמח מאוד על היבחרו לתפקיד באופן רשמי ומאחל לו הצלחה בתפקידו החשוב".

מקור ההודעה - בנק ישראל
צילום: יח"ץ בנק ישראל