check
הסטארט-אפ הישראלי לטיפול בגלאוקומה | ארגון בוגרי העברית

הסטארט-אפ הישראלי לטיפול בגלאוקומה

31 ינואר, 2022
Belkin Vision - Treating Glaucoma

Belkin Vision - Treating Glaucoma
גלאוקומה – המחלה שגורמת לאנשים לאבד את הראייה שלהם בהדרגה ולא מורגשת על ידי החולים עד שלא נהיה מאוחר מדי. המחלה הכרונית מובילה לעיוורון בלתי הפיך, ומשפיעה על בני 40+ בכל העולם. הטיפול נעשה בטיפות (שלרוב אנשים שוכחים) או ניתוח עיניים יקר מאוד שרק מספר קטן של רופאים המתמחים בתחום מסוגלים לבצע. בחברת בלקין ויז'ן, שנוסדה על ידי ד"ר מיכאל בלקין (בוגר האוניברסיטה העברית), סבורים כי אולי הפתרון נמצא במערכת טיפול לייזר אוטומטית עם יכולות למידה עצמית, בעלות נמוכה יחסית וטיפול שנתי של מספר דקות כדי לעזור למנוע או לעכב את אובדן הראייה.

"העין היא כדור קטן מאוד עם נוזל תוך עיני שצריך להישאר בלחץ מסוים. אם הלחץ גבוה מדי, הוא דוחף את העצב האופטי המעביר מסרים למוח וגורם לנזק המתורגם לעיוורון", הסבירה דריה למאן-בלומנטל, מנכ"לית בלקין ויז'ן (ואף היא בוגרת העברית). "זה קורה בהדרגה. שדה הראייה מתכווץ, אבל החולים לא מודעים להידרדרות זו. רק ברגע שהם מתחילים לחוות ראיית מנהרה, הם מבינים שמשהו לא בסדר. זה בלתי הפיך, ולא ניתן לטיפול פשוט. במקרה של קטרקט, העדשה בעין מזדקנת ונהיית מעורפלת עם הגיל, אבל ניתן להחליפה בעזרת ניתוח. למרבה הצער, במקרה של גלאוקומה, עצבים אופטיים לא ניתן לשחזר. טיפולים קלאסיים לגלאוקומה מתמקדים בהורדת הלחץ בעין, באמצעות טיפות עיניים או ניתוח, אבל הם לא יעילים מספיק ויקרים מאוד.”

ההצעה של בלקין, המכונה "Eagle", מספקת 120 פולסי לייזר אוטומטיים לאזורים שונים בעין תוך כמה שניות. נכון לעכשיו, הטיפול נחקר במחלקה לרפואת עיניים במרכז הרפואי שיבא, ולאחרונה בניסוי קליני באירופה ובישראל.

לכתבה המלאה >>>