check
מיקרו-רובוטים לריפוי מחלות | ארגון בוגרי העברית

מיקרו-רובוטים לריפוי מחלות

19 דצמבר, 2021
BioNaut Micro Robots

BioNaut Micro Robots
לפני מספר שנים, יזם ישראלי, מומחה לרובוטיקה ובוגר האוניברסיטה העברית מיכאל שפיגלמכר עבד בחברת ייעוץ גדולה ולעיתים קרובות היה מעורב בפרויקטים של חברות תרופות שונות. "מה שהיה נראה לי מוזר מאוד זה שגם אם המחלה המטופלת הייתה ממוקדת מאוד, הטיפול בהכרח הסתמך על דיפוזיה במחזור הדם, תהליך שלעתים קרובות היה מוביל לתופעות לוואי כבדות מאוד”.

כמישהו בעל רקע בפיזיקה, החל שפיגלמכר לשאול את עצמו מדוע הטיפול לא יתמקד במחלה באופן מדויק יותר. "בשבילי, זה היה הרגע שבו הבנתי שאנחנו צריכים לנסות לבנות מיקרו-רובוטים כדי לספק את התרופה רק למקום שבו היא נדרשת". ההבנה הזו הובילה אותו להקים את מעבדות ביונאוט – חברת סטארט-אפ בתחום מד-טק.

החברה, שנוסדה בשנת 2016, ובסיסה במקור בישראל, החלה לעבוד עם מכון המחקר הגרמני ע"ש מקס פלאנק לקידום המדע. בסופו של דבר, החברה עברה ללוס אנג'לס. "במעבדות ביונאוט, בפעם הראשונה בהיסטוריה, אנחנו יוצרים מיקרו-רובוטים זעירים שנשלטים מרחוק ונעים בגוף בצורה בטוחה ומדויקת" אמר שפיגלמכר, "ניתן לשלוט על מיקרו-רובוטים אלה כדי לשאת תרופות שונות למקומות שקשה מאוד להגיע אליהם, למשל, אל תוך המוח או עמוד השדרה, ולבצע את הטיפולים הנדרשים רק היכן שהם נחוצים ובשום מקום אחר”.

נכון לעכשיו, הטכנולוגיה נבדקה על בעלי חיים ועדיין לא על בני אדם. לאחרונה, מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) נתן אישור מקדים להתחיל בניסויים קליניים בשני מצבים: תסמונת דנדי ווקר, הפרעה נוירולוגית נדירה בילדים; וגליומות ממאירות, צורה חשוכת מרפא של סרטן המוח.

החברה מתכננת להתחיל את הניסויים בשנת 2023.

מיכאל שפיגלמכר בוגר תואר ראשון במתמטיקה, פיזיקה ומדעי המחשב בתכנית תלפיות של האוניברסיטה העברית.

לכתבה המלאה >>>