check
המרוץ אחר החלבון החלופי | ארגון בוגרי העברית

ספרו לנו מה דעתכם!

והאירועים שלנו...

חדשות הבוגרים

מחיר מיוחד לבוגרים

 


 

המרוץ אחר החלבון החלופי

26 נובמבר, 2020
ChickP - the race to alternative protein

ChickP - the race to alternative protein

מאמר הדעה של פרופ' רם רייפן, רופא גסטרואנטרולוג, פרופ' למדעי התזונה, ממחברי הספר "לבחור נכון" ומייסד ChickP Protein Ltd ובוגר האוניברסיטה העברית.

ענקיות המזון, התאגידים הגדולים, משקיעי ההון והמדענים שבחממות הטכנולוגיות, כולם משתתפים במרוץ האימתני של הפודטק שצובר תאוצה בעולם ובישראל.

תמורות רבות עברו בשנים האחרונות על עולם הפודטק - אותו ענף תעשיה הרותם את החדשנות הטכנולוגית לטובת ייצור מזון ומייעל את הייצור תוך התחשבות בקיימות ובאיכות הסביבה. ההתפתחות הטכנולוגית מאפשרת פיתוח שיטות ייצור של אוכל בריא יותר ובטוח יותר לצריכה. הפודטק מלווה את שיפור תהליך הייצור מהשלב החקלאי ועד השיווק והאריזה שמיועדים למנוע קלקול ובזבוז מזון.

בדומה לתעשיית ההיי-טק, הפודטק מטמיע את היכולות הטכנולוגיות בתוך מגוון של תחומים, אבל אין ספק שבלב ההתרחשויות כיום מצוי המרוץ אחר החלבונים האלטרנטיביים. התרחבות מעמד הביניים והגידול שחל באוכלוסיית העולם העלו את הביקוש לבשר. מנגד, מאז אמצע העשור הקודם, אז האו"ם פרסם את הדו"ח המהדהד "צילו הארוך של משק החי" (2006), העמדה הרשמית של הגופים השונים באו"ם היא שלא ניתן להמשיך ולהרחיב את תעשיית גידול הבקר למאכל בגלל המחיר הסביבתי שהוא גובה: זיהום קרקע, שינוי אקלים, בירוא יערות, צריכה בזבזנית של מים ועוד. הדו"ח הזה, כמו גם פרסומים מדעיים שהתווספו מאז, חיזקו את העמדה המבקשת לצמצם את צריכת הבקר וחלחלו אל התודעה הצרכנית.

להמשך קריאה >>>