check
קידום קהילת הבריאות בדגש על CoronaTech (COVID-19) | ארגון בוגרי העברית

קידום קהילת הבריאות בדגש על CoronaTech (COVID-19)

22 מרץ, 2020
HealthIL: Counter Corona

HealthIL: Counter Corona

 

HealthIL היא קהילת הבריאות הדיגיטלית של ישראל בהובלתה של בוגרת האוניברסיטה העברית - יעל אופיר. זהו מיזם משותף של המכון הישראלי לחדשנות, משרד הכלכלה והמשרד לשוויון חברתי (ישראל דיגיטלית) וחלק מהתכנית הלאומית “בריאות דיגיטלית כמנוע צמיחה”. משימתו היא לקדם טרנספורמציה דיגיטלית במערכת הבריאות ולאפשר לה לקלוט טכנולוגיות חדשות לשיפור איכות הרפואה בארץ ובעולם. ל-HealthIL פרויקטים ושיתופי פעולה עם מעל ל-30 ארגוני בריאות, 1,000 אתגרים שאותרו במערכת הבריאות, 600 חברות פעילות בקהילה ומאות חיבורים ופרויקטים מוצלחים כתוצאה מכך.

התקופה האחרונה, שבראשה עומד משבר הקורונה העולמי, מציבה בפני כולנו אתגרים חדשים (וכולנו מרגישים את זה) – בעיקר למערכת הבריאות. אבל.. מתוך האתגרים הללו נוצרות לא מעט הזדמנויות! תחומים רבים שעד לא מזמן עמדו במקום היום מתקדמים במהירות שיא: אשפוז בית, רפואה מרחוק (או רפואת-בידוד), אבחון ומעקב מוקדם ועוד. הרבה חסמים יורדים עקב הצורך הדרמטי במתן פתרונות וזאת הזדמנות פז להאיץ את תחום הבריאות הדיגיטלית קדימה, למקום הראוי לו.

לכן יצאה HealthIL לפני כמה ימים בפרויקט בינלאומי - CounterCorona אשר מטרתו לרכז במקום אחד את כל האתגרים, הפתרונות, המענקים וההזדמנויות בנושא – ובעיקר - להאיץ את הטמעת הפתרונות לאתגרים הבוערים של המערכת כיום. ביומיים הראשונים להשקת האתר התקבלו למעלה מ-100 הצעות לפתרונות. חלקם רעיונות, חלקם מוצרים עובדים, וחלקם פתרונות שניתן בזמן קצר להתאים לצרכי המערכת. מצד שני, האתגרים מתעדכנים באופן שוטף באתר ומאחורי הקלעים אנחנו עושים סינון וחיבורים מתאימים לארגוני הבריאות, כדי שהם יוכלו להתמקד בעבודתם בצורה הטובה והיעילה ביותר. בנוסף, הוכן ריכוז של כל מסלולי התמיכה המהירים שיש היום להתמודדות עם וירוס הקורונה. ההגשות הראשונות הן כבר עד יום חמישי הקרוב 26/03 אז פעלו מהר!