check
הקמת תא בוגרי ביה"ס להנדסה ולמדעי המחשב | ארגון בוגרי העברית

הקמת תא בוגרי ביה"ס להנדסה ולמדעי המחשב

12 נובמבר, 2019
Zeev Farbman - Lightricks CEO

לרגל הקמת תא בוגרי ביה"ס להנדסה ולמדעי המחשב אנו שמחים להציג את הראיון הראשון שהכנו עבורכם עם ד"ר זאב פרבמן - בוגר בית הספר להנדסה ולמדעי המחשב, אחד המייסדים ומנכ"ל חברת לייטריקס. 

בימים אלה מוקם תא בוגרים של בית הספר להנדסה ולמדעי המחשב ע"ש רחל וסלים בנין. אם אתם חלק מקהילת הבוגרים שלנו אנו מזמינים אתכם להירשם ולהצטרף לתא הבוגרים החדש! לאחר הצטרפותכם נוכל לעדכן אתכם על הכנסים והאירועים המעניינים, תוכלו לייצר קשר עם חברים שלמדו איתכם, תוזמנו לכנס הבוגרים הגדול, תקבלו טיפים ועצות מבוגרים מנוסים, תמצאו משרה שמתאימה לכם ונספר לכם מה הבוגרים שלנו עושים. כדי להירשם לתא הבוגרים >>> לחצו כאן ואל תשכחו להצטרף גם לקבוצת הפייסבוק החדשה שלנו >>> כאן

קריאה נעימה!

Zeev Farbman - Lightricks CEO

אי שם בתחילת העשור חזרו ד״ר זאב פרבמן וירון אינגר מלילה ארוך של מחקר משותף כחלק מהדוקטורט שלהם במדעי המחשב כאן באוניברסיטה העברית. בזמן ההליכה הלילית לבתיהם חשבו לראשונה על האפשרות להקים חברת סטארטאפ. לאחרונה גייסה לייטריקס, החברה שהקימו, 135 מליון דולר ושוויה הוערך בלמעלה ממליארד דולר. בכך הפכה החברה ל״חד-קרן״ ירושלמי. לכבוד הקמת ארגון הבוגרים של בית הספר להנדסה ולמדעי המחשב, שוחחנו עם ד"ר פרבמן על הדרך שלו ושל לייטריקס.

בניגוד ליזמים רבים שמספרים שהם חלמו על עולם העסקים מאז ומעולם, ד״ר זאב פרבמן לא תכנן להיות סטארטאפיסט. הוא היה במסלול לעבר קריירה אקדמית, כשלפתע עולם המובייל פרץ לחיינו ואיתו גל של אפליקציות חדשות. ד"ר פרבמן וחבריו המייסדים, ירון אינגר, ניר פוצ׳טר, עמית גולדשטיין ואיתי צידון, הרגישו כי הם מסוגלים ליצור אפליקציית עיצוב תמונות טובה יותר מאלו שהיו קיימות בשוק. יותר משבע שנים אחר כך, מסתבר שהם צדקו ובגדול. החברה שלהם לייטריקס מעסיקה כיום כ-300 עובדים בירושלים, והודיעה ביולי 2019 על גיוס 135 מיליון דולר לפי שווי של למעלה ממיליארד דולרים.

לפני חודש ומשהו הודעתם על גיוס גדול והפכתם לחד קרן. תיארתם לעצמכם שתגיעו למצב כזה כל כך מהר?

״זה לא קרה כל מהר בכל זאת 7 שנים זה לא מעט כל כך במושגי עולם הסטארטאפים. במשך די הרבה זמן לא היה לנו מושג איך נגיע למשהו כזה, שברנו את הראש איך מגיעים בכלל למאה מיליון דולר הכנסות. ב2015, אחרי שנתיים שלוש שכבר היינו קיימים, הבנו שאנחנו צריכים לשנות מודל עסקי, מאפליקציות בתשלום לתשלום באמצעות מנוי. השינוי קרה לבסוף בתחילת 2017 ומשם החלה עוד צמיחה גדולה, כך שכל התהליך הזה לקח לא מעט זמן״.

להמשך קריאה באתר בוגרים בית הספר להנדסה ולמדעי המחשב >>> http://bit.ly/2XP5dOP