check
יו"ר הוותמ"ל – בוגרת העברית | ארגון בוגרי העברית

יו"ר הוותמ"ל – בוגרת העברית

11 אוגוסט, 2020
Edith Bar

Edith Bar
אדית בר, מנהלת מנהל הפיתוח במשרד הפנים, מונתה לתפקיד יו"ר הוועדה לתכנון מתחמים מועדפים לדיור. עם כניסתה לתפקיד תחליף בר את אריאל יוצר, סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר לתחומי נדל"ן ושלטון מקומי, ויו"ר הוועדה בשלוש השנים האחרונות. בר מכהנת בשנתיים האחרונות כמנהלת מנהל הפיתוח במשרד הפנים. בעבר מילאה שורת תפקידים בשירות הציבורי בתחומי התכנון והשלטון המקומי, כיהנה כסמנכ"לית תקציבים והון אנושי במנהל התכנון והבנייה במשך חמש שנים, כראש מטה מנכ"ל משרד הפנים, וכמנהלת יחידת החונכות העסקית במשרד הכלכלה. היא בוגרת המחזור הראשון של תכנית המצטיינים "עתידים למגזר הציבורי", ובוגרת תכנית המנהיגות "מעוז". לבר תואר ראשון במנהל עסקים ומדע המדינה, ותואר שני במנהל עסקים, שניהם מהאוניברסיטה העברית בירושלים.

מינויה כיו"ר הותמ"ל מבשר את השינוי שעומד לחול בוועדה הזו. במסגרת תפקידה הקודם הייתה אחראית על מחקרים בנוגע לרשויות המקומיות שעתידות לקרוס, עקב תהליכי בנייה מואצים שמתחוללים בהן בשנים האחרונות, בעיקר בגלל הסכמי הגג אך בין היתר גם בגלל הותמ"ל, שבראשה היא עומדת לעבוד.

דרעי אמר כי "אדית בר היא דוגמה למשרתת ציבור שיש לה ראייה מקיפה בתחום כלכלת השלטון המקומי והפיתוח המוניציפלי. אלה ישלימו את העשייה המשמעותית של הצוות המקצועי בוותמ"ל הפועל בתחום התכנון. בעידן בו חוסר הוודאות גדול בשוק הדיור ובכלל, מינויה מהווה עוגן ויציבות. אדית בר תוכל לקדם את הוותמ"ל לעידן חדש ונכון יותר, המשלב בין צורכי התכנון הארציים וצורכי השלטון המקומי.

אדית בר, יו"ר הותמ"ל / צילום: ליאור מזרחי