check
בוגר העברית - אם ת"א היא העיר המרתקת בישראל, ירושלים תהיה העיר המרתקת במזה"ת | ארגון בוגרי העברית

בוגר העברית - אם ת"א היא העיר המרתקת בישראל, ירושלים תהיה העיר המרתקת במזה"ת

4 יולי, 2021
Erel Margalit at JerusalemTech conference
Erel Margalit at JerusalemTech conference

"הייטק של ירושלים הוא הייטק אחר מזה של תל אביב. אני לא אומר שזה טוב או רע אבל זה הייטק אחר. ירושלים זו עיר של דרמה, זו עיר שמייצרת ניגודים וחיה על ניגודים. צריך לפתוח דף חדש שהמשמעות שלו זה לקחת את הניגודים של ירושלים, את השוני של ירושלים ואת הדרמה של ירושלים כדרמה חיובית של שיתוף פעולה ולא כדרמה שלילית של התנגשות", כך פתח אראל מרגלית, יו"ר ומייסד JVP ומרגלית סטארטאפ סיטי, את דבריו בכנס JerusalemTech של כלכליסט ופועלים הייטק.

"ירושלים היא גם מקום רוחני וגם מקום דתי, היא גם מקום שעושים בו סרטים ובונים בו חברות הייטק, מקום שלומדים בו באוניברסיטה, בבצלאל, בבית הספר לקולנוע ובישיבה. בעיר הזאת מתפללים, במסגדים, בבתי הכנסת ובכנסיות", אמר. לדבריו, החיבורים האלה הם "הסטארט-אפ הכי גדול ומוצלח של ישראל". 

"אני אומר שאנחנו יכולים להוביל יחד פרויקט משותף, אמיתי ופרודוקטיבי -  צריך 10 ערים, 10 פרויקטים ו-10 שלבים של שת"פ בין ריאד, קזבלנקה, אבו דאבי, קהיר, עמאן וירושלים – בין הערים שישנו את המזרח התיכון. כל הערים האלו יחד יכולות להוביל מהפכה בנושאים של רפואה, חקלאות, מים, פינטק וסייבר. ירושלים חייבת להיות המרכז הערכי והרוחני של הדבר הזה. ירושלים חייבת להיות העיר שמסמלת את השינוי. כמו שתל אביב סימלה את ההייטק ההתחלתי – ירושלים מסמלת את ההייטק החברתי שמחבר בין האנשים", אמר יו"ר ומייסד JVP ומרגלית סטארטאפ סיטי.

לכתבה המלאה >>>
צילום: שחר עזרן