check
ראיון עם יפתח בירגר ושותפו: פיתחנו "מערכת הפעלה חקלאית" | ארגון בוגרי העברית

ראיון עם יפתח בירגר ושותפו: פיתחנו "מערכת הפעלה חקלאית"

12 ספטמבר, 2021
Fieldin - AgOs
Fieldin - AgOs

יפתח בירגר למד תואר ראשון ושני באגרונומיה בפקולטה לחקלאות ברחובות ובועז בכר למד משפטים ומנהל עסקים. ב-2013 הם החליטו להקים סטארט-אפ בתחום החקלאות, אך בניגוד לרוב החברות בתחום שעוסקות בצמח עצמו (מתי בדיוק להשקות, מה מדדי המזיקים ועוד) - פילדאין הוקמה מתוך חשיבה תפעולית.

"בסוף, חקלאי ביום יום שלו הוא סמנכ"ל תפעול. הוא עוקב אחרי מאות כלים ועובדים וצריך לנהל את כל הדבר הזה, אבל הוא די עיוור למה שקורה בשטח", מסביר בירגר. "אני אתן לך דוגמה: רוב הריסוסים נעשים בלילה. עכשיו לך תדע אם המרסס שלך החמיץ פס, אפילו בטעות. אבא שלי היה נוסע בבוקר לראות אם יש סימנים של צמיגים בבוץ".

מה שפילדאין פיתחה הוא מה שהחברה מכנה "מערכת הפעלה חקלאית", או AgOS, כפי שהם ממתגים אותה. "הפלטפורמה מנטרת בזמן אמת את הפעילות החקלאית ומזהה חריגות שעלולות לפגוע בגידולים וביעילות התפעולית", מסבירה החברה. בלב הפתרון נמצא מחשב קטן שמותקן על כל טרקטור בצי, אשר "הופך כל מכונה למכונה 'חכמה'. הנתונים נאספים מהשטח ביחד עם נתונים דוגמת מזג האוויר ונתוני האופרציה שומועברים בזמן אמת לניתוח במערכת".

בחזרה לדוגמת הריסוס: המערכת מנטרת את מהירות הנסיעה של הטרקטור, כדי לראות שהיא לא איטית או מהירה מידי, כמה זמן לוקח למלא מחדש מכל של חומר הריסוס, וכן הלאה. "בקטיף נמדוד את המשקלים שמועמסים. למשל, בשביל שקדים משתמשים במכונה שמנערת את העצים, אז את זה אנחנו גם מנטרים. לכל פעולה יש את המדדים האיכותיים שלה", מסביר בירגר.

את כל המידע הזה מציגה פילדאין לחקלאי באפליקציה במובייל או במסך המחשב, כולל תובנות והמלצות על מה שניתן לייעל. על בסיס המדדים האלו החקלאי יכול גם להתחשבן עם הספק שלו.

לראיון המלא >>>