check
"עזה פריז ירושלים" מאת בוגר העברית מיתר קורמן - בין חמשת ספרי הביכורים המומלצים לשבוע הספר | ארגון בוגרי העברית

"עזה פריז ירושלים" מאת בוגר העברית מיתר קורמן - בין חמשת ספרי הביכורים המומלצים לשבוע הספר

22 יוני, 2022
Gaza Paris Jerusalem - poetry by Meitar Kurman

Gaza Paris Jerusalem - poetry by Meitar Kurman
"עזה פריז ירושלים" מאת בוגר העברית מיתר הלל קורמן, בהוצאת עיתון 77, נבחר להיכנס לרשימת חמשת ספרי הביכורים המומלצים לשבוע הספר של אתר יקום תרבות, בהמלצת ד"ר אילן ברקוביץ'.

זהו ספר שיריו הראשון של קורמן (יליד 1993) כולל בגבו את אחת ההמלצות היפות ביותר שקראתי מפי הסופר והמשורר יותם ראובני זצ"ל: "אף כי הנימה השירית היא מינורית, כביכול של אדם חסר חשיבות, עולה בידי הכותב להציב עולם פנימי של מי שהוא 'בעל השירה'".

לספר הנפלא הזה שלושה שערים, כשמו המשולש והטעון במיוחד, "עזה פריז ירושלים". הוא נפתח בשיר שהוא כעין מניפסט פוליטי, "שלום": "הרי ברור שלא קירות הופכים מקום לבית / אלא רק הנגיעות והערגה לגעגוע / וברור שלא שגיאות הופכות גשרים לחיץ / אל רק ההתבצרות בצער עד שיגוע // וברור שלא מילים יוצרות יש מאין / הן רק נותנות את הכלים / וברור שלא כשפים גורמים ללחוץ ידיים / את הקסמים הרי עושים האנשים" (עמ' 9).

חפשו את הספר הזה בדוכני שבוע הספר העצמאי בקפה שפירא בתל אביב, ולו משום האופטימיות שעמה הוא נפתח ושנמשכת ונמסכת גם על תחושות הבדידות והעליבות שלעתים עולות מבין שיריו. לצד המקומיות של השירים יש בהם קוסמופוליטיות ויכולת תיאורית מרשימה במיוחד.

מיתר קורמן, בוגר תואר ראשון במשפטים ויחסים בין-לאומיים.

מקור >>>