check
שליחות משנה חיים של הסוכנות היהודית לקהילות היהודיות ולקמפוסים בחו"ל! | ארגון בוגרי העברית

שליחות משנה חיים של הסוכנות היהודית לקהילות היהודיות ולקמפוסים בחו"ל!

22 אוגוסט, 2022
HaYechida - Long Term Shlichut for HUJI Alumni

HaYechida - Long Term Shlichut for HUJI Alumni
היחידה לשליחות של הסוכנות היהודית מוציאה מדי שנה מעל 2000 שליחים ושליחות לקהילות היהודיות, הקמפוסים ומחנות הקיץ ברחבי העולם, בעיקר צפון אמריקה ואירופה, אך גם אוסטרליה, דרום אפריקה, בריה"מ לשעבר ואמל"ט. תפקיד השליחות והשליחים הוא לחבר בין ישראל ליהדות התפוצות ולהביע את קולם הישראלי במקום בו הם נמצאים כשליחים. בקמפוסים של מוסדות חינוך העבודה נעשית במסגרת ארגון הלל המקומי כשעיקרה הוא יצירת אירועים המחברים את קהל הסטודנטיות והסטודנטים היהודים לישראל. בקהילות יהודיות הם עובדים במסגרת מנהלים קהילתיים (JCC) בתפוצות עם אוכלוסיות מגוונות, מעבירים הדרכות, פעילויות בלתי פורמליות, מפיקים אירועים שקשורים לחגים ומועדים בישראל ועוד. שליחי הוראה (בעלי תעודת הוראה ושנתיים ניסיון בכיתה במקצועות רבי מלל) מלמדים עברית בבתי ספר יהודים ברחבי העולם. ישנם גם שליחים ושליחות תנועתיים שמייצגים את תנועות הנוער בארץ ומרכזים את פעילות התנועות בחו"ל (לדוגמה: הצופים העולמי, הבונים דרור, בני עקיבא, השומר הצעיר וכו'). השליחות היא משרה מלאה של שנתיים – שלוש בחו"ל, כוללת משכורת, דיור, הוצאות, טיסות, ויזה, הכשרות ועוד. 

לא מעט בוגרות ובוגרי העברית היו לשליחים מטעם הסוכנות היהודית ומספרים על החוויה כעל אחת מן המשמעותיות בחייהם שגם תרמה להם רבות.

Yoav Yaron - HaYechida - Long Term Shlichut
יואב ירון, בוגר תואר ראשון בספרות השוואתית ומדעי היהדות. שליח הסוכנות היהודית בסטמפורד, קונטיקט:

"כשלמדתי ספרות באוניברסיטה העברית גיליתי כיצד יצירות שנכתבו בתרבות אחרת ובזמן אחר מקושרות ליצירות אחרות בת זמננו. המארג העצום הזה של היצירה האנושית מוביל לרשת אדירה של חיבורים, סיפורים, חוויות ומנהגים שבמובן מסוים קשורים אחד לשנייה. ככה אני גם רואה את העולם היהודי, שכולנו קשורים אחד לשני וכל שצריך זה לחפש קצת את נקודות הקשר ועל בסיסם להרחיב את הקשר. זו הסיבה שאני בחרתי לצאת לשליחות, להכיר חלקים נוספים בעם ולחפש את הקשרים בין כולנו".

Oded Gvaram - HaYechida - Long Term Shlichut
עודד גברעם, בוגר תואר ראשון בעבודה סוציאלית. היה שליח הסוכנות היהודית לבריטניה וכיום מנהל את מסלול השליחות בקמפוסים ברוב העולם. עובד סוציאלי קהילתי ומדריך סטודנטים לעבודה סוציאלית קהילתית מטעם האוניברסיטה העברית. עובד בתחום הפיתוח הקהילתי בארץ ובחו"ל במשך יותר מעשור:

"בשבילי העבודה בסוכנות נותנת לי אתגרים מקצועיים מרתקים, אפשרות לחבר קבוצות שונות מרחבי העולם, לראות את הצעירים איתם אני עובד מתפתחים ומגלים את הזהות האישית, הייחודית שלהם. העבודה ויציאה לשליחות אפשרה לי הזדמנויות שלא חלמתי עליהם".

לכל הפרטים וההזדמנויות בקרו באתר של השליחות >>>