check
בוגר העברית נבחר לתפקיד הרמטכ"ל ה-23 | ארגון בוגרי העברית

בוגר העברית נבחר לתפקיד הרמטכ"ל ה-23

5 ספטמבר, 2022
Maj.Gen. Herzi Halevy - Chief of IDF

Maj.Gen. Herzi Halevy - Chief of IDF
סגן הרמטכ"ל, אלוף הרצי הלוי, נבחר לתפקיד הרמטכ"ל ה-23 של צה"ל. שר הביטחון בני גנץ הודיע על החלטתו לראש הממשלה יאיר לפיד ולרמטכ"ל אביב כוכבי והיא התקבלה בתום התייעצויות שנערכו בחודשיים האחרונים. במהלך השבוע הקרוב יעביר שר הביטחון את שמו של הלוי לוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים בשירות המדינה, בראשות שופט בית המשפט העליון (בדימוס) מני מזוז (בוגר העברית בעצמו). בכפוף לאישורה - יעבור המינוי לאישור הממשלה.

"האלוף הלוי הינו הקצין המתאים ביותר", אמר גנץ. "זאת, גם מבחינת הניסיון המבצעי העשיר שיש לו במגוון זירות פעולה וגם מבחינת יכולותיו הפיקודיות וגישתו לסוגיות צבאיות שונות, אותן הוכיח לאורך שנות שירותו בשטח ובמטה".

הלוי בעל תואר ראשון בפילוסופיה ומנהל עסקים מהאוניברסיטה העברית בירושלים, ותואר שני בניהול משאבים לאומיים מהאוניברסיטה לביטחון לאומי בוושינגטון, נשוי ואב לארבעה ילדים. הרמטכ"ל היוצא, רב-אלוף אביב כוכבי, אף הוא בוגר תואר ראשון בפילוסופיה של האוניברסיטה העברית.

בראיון של הניו יורק טיימס, בשנת 2013, הלוי אמר כי הוא מצא שלימודי הפילוסופיה מועילים בהרבה לאנשי צבא מלימודי מנהל עסקים. "אנשים נהגו לומר לי שמנהל עסקים הוא בשביל החיים המעשיים והפילוסופיה היא בשביל הרוח", אמר אז הלוי לעיתון, "במשך השנים מצאתי שזה בדיוק ההפך – מצאתי הרבה יותר שימושים מעשיים לפילוסופיה".

ברכותינו!

צילום: צה"ל