check
זוכי פרס ישראל 2020 | ארגון בוגרי העברית

זוכי פרס ישראל 2020

22 מרץ, 2020
Israel Prize Winners 2020

Israel Prize Winners 2020

 

פרס ישראל הוא הפרס החשוב והיוקרתי ביותר הניתן במדינת ישראל. מדי שנה בשנה מגישות וועדות השופטים לשר החינוך את המלצתן להענקת הפרס בתחומים שונים ומגוונים בהוויית העשייה והיצירה בישראל. הזוכים הם אזרחי-ישראל - יחידים או, במקרים חריגים שותפי הישג, שגילו הצטיינות מיוחדת, מצוינות ופריצת דרך בתחומם או שתרמו תרומה מיוחדת לחברה בישראל. בין חתני הפרס השנה – ארבעה בוגרי האוניברסיטה העברית שזכו להוקרה על העשייה שלהם:

  1. כלת פרס ישראל בתחום חקר התלמוד: פרופ' ורד נועם. מנימוקי הוועדה: "פרופ' ורד נעם, כלת פרס ישראל בתחום חקר התלמוד על הישגיה הרבים המדגימים בראש ובראשונה מצוינות מחקרית מרשימה המתבטאת בפרסומים מן השורה הראשונה. ראוי לציון מיוחד, רוחב יריעה אקדמי המכסה תחומים מגוונים מספרות בית שני ועד לספרות התלמוד, דרך מסורות קדומות הנטועות בספרות חז"ל, ועד גרסאות התלמוד המתבטאות בפרשנות הראשונים. פרופ' נעם הינה חוקרת בעלת שם בין לאומי והכרה רבה בחשיבות מחקרה, ובעיקר היא דמות ומופת בתרומתה לקהילה המדעית והציבורית הכללית, בהנגשת הספרות הרבנית והתלמוד לכלל ציבור הלומדים והלומדות בישראל".
     
  2. חתן הפרס בתחום חקר מדע המדינה, מדעי הניהול והיחסים הבין לאומיים: פרופ' אברהם בן צבי. מנימוקי הוועדה: " פרופ' אברהם בן צבי הוא מבכירי החוקרים בישראל ובעולם בתחום היחסים הבינלאומיים ועבודותיו מתמקדות ביחסי ישראל ארה"ב ובמדיניות החוץ של ישראל. לתחום זה חשיבות מכרעת על חוסנה של מדינת ישראל ועל מעמדה האסטרטגי ובטחונה בזירה הבינלאומית והאזורית. ספריו הרבים ועבודותיו המחקריות השפיעו על החשיבה של קובעי מדיניות והקימו דור של חוקרים צעירים ומוכשרים. בולטותו כבר סמכא בתחום זה הפכה אותו לדמות מרכזית המחברת בין העולם האקדמי לתחום קביעת מדיניות של ישראל והבנתה בעיני הציבור. על כל אלה מוענק פרס ישראל בתחום חקר מדע המדינה, יחסים בינלאומיים ומדעי הניהול."
  1. חתן הפרס בתחום חקר החקלאות ומדעי הסביבה: פרופ' דני זמיר. מנימוקי הוועדה: "פרס ישראל בתחום חקר החקלאות, חקר מדעי הסביבה לשנת תש"ף מוענק לפרופ' דני זמיר על טיפוח והשבחה של זני עגבניות וגידולים אחרים. פרופ' זמיר פיתח אוכלוסייה של עגבניות תרבותיות שמכילות קטעי DNA ממני בר של עגבנייה המקנים עמידות לעקות כמו יובש ומלח ועמידות כנגד מחלות צמחים. פרופ' זמיר הינו חוקר מוביל בתחום, בעל הכרה בינלאומית ושיתופי פעולה בינלאומיים, הוא תרם ותורם רבות לחקלאות ישראל והעולם."
  1. חתן הפרס בתחום חקר ההיסטוריה הכללית: פרופ' בנימין זאב קדר. מנימוקי הוועדה: " בנימין זאב קדר הוא החוקר החשוב, המשפיע והפורה ביותר של מסעי הצלב ושל חקר היחסים הבין דתיים. תחומי המחקר של קדר כוללים גם את סוגיית היחסים הבין דתיים, המסחר בים התיכון, החוק הכנסייתי, תולדות ארץ-ישראל ויישובה היהודי, שחזור וניתוח קרבות, היסטוריה השוואתית ועולמית, תצלומי אוויר כמקור היסטורי, ועוד. בכל התחומים האלה מהדהד קולו הייחודי, המשלב נאמנות לאמות המידה המדעיות הקפדניות ביותר, מקוריות ויצירתיות, יחד עם אהבה עמוקה לארץ ומסירות לחברה ולערכיה."

כלות וחתני פרס ישראל בתחומים אחרים: תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה: פרופ' אבישי ברוורמן; תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה: גב' נעמי סטוצ'ינר; בתחום חקר הרפואה: פרופ' גדעון רכבי; בתחום אמנות פלסטית: גב' שרה ברייטברג סמל; בתחום חקר הכימיה והפיזיקה: פרופ' יוסף קלפטר; בתחום ספרות תורנית: הרב יעקב אריאל;

ברכותינו לכל הזוכים!