check
חתן פרס ישראל לשנת תשע"ט - בוגר העברית | ארגון בוגרי העברית

חתן פרס ישראל לשנת תשע"ט - בוגר העברית

25 מרץ, 2019
Professor Aharon Maman

Professor Aharon Maman

ברכות לפרופסור אמריטוס אהרון ממן, סגן נשיא האקדמיה ללשון העברית – חתן פרס ישראל לתשע"ט בתחום חקר לשונות היהודים וחקר התרבות העממית. פרופסור אהרון ממן הוא חוקר את הלשון העברית והמחשבה הדקדוקית של חכמי הלשון הרבנים והקראים במאות ה-13-10 ומְאַתֵּר בגניזה חיבורים אבודים בתחום זה; חוקר חומרים מגניזת קהיר בערבית היהודית של ימי הביניים וכן פרקים מהתרבות המוגרבית היהודית בעת החדשה, לרבות מסורות הקריאה במקרא ובטקסטים קלסיים אחרים.

בנימוקי ועדת הפרס נאמר כי ידיעותיו הרחבות בבלשנות ועיסוקו בחקר עברית ימי הביניים הביאו אותו להיות פורץ את גבולות העיון התיאורי של לשונות היהודים.

שר החינוך נפתלי בנט כתב בחשבון הטוויטר שלו: ״בישרתי לפרופ׳ אהרן ממן על זכייתו בפרס ישראל בתחום חקר לשונות היהודים וספרויותיהם וחקר התרבות העממית! ממן הוא מגדולי הידענים בתחומו. גדולתו בפריצת גבולות התיאוריה והבנה עמוקה של לשונות היהודים.. מזל טוב אהרן".

פרופסור אהרון ממן למד באוניברסיטה העברית בירושלים לשון עברית ושפה וספרות ערבית. בשנת תשמ"ד הגיש את עבודת הדוקטור שלו בלשון עברית בנושא "השוואת אוצר המלים של העברית לערבית ולארמית בחיבורי הבלשנות העברית למן רס"ג (ראשית המאה הי') ועד אבן ברון (ראשית המאה הי"ב)".

כיהן כמרצה בחוג ללשון העברית, והיה ראש החוג. הוא המנהל המדעי של מפעל מסורות הלשון ומפעל ספרות חכמת הלשון העברית. ממן נבחר לחבר־יועץ של האקדמיה ללשון העברית בשנת תשנ"ח, לחבר מלא בשנת תשס"ג ולסגן נשיא בשנת תש"ע. בשנת תשנ"ג זכה במלגת פולברייט להשתלמות בארצות הברית. בשנת תשע"ב זכה בפרס גאון בחקר יהדות צפון אפריקה.