check
בוגר העברית מנכ"ל סניף ישראלי של הפדרציה היהודית של ניו יורק | ארגון בוגרי העברית

בוגר העברית מנכ"ל סניף ישראלי של הפדרציה היהודית של ניו יורק

29 יולי, 2021
Itzik Shmuli - Israeli CEO of UJA
Itzik Shmuli - Israeli CEO of UJA
איציק שמולי (מימין) עם אריק גולדשטיין

הפדרציה היהודית של ניו יורק (UJA), המייצגת את הקהילה היהודית הגדולה ביותר בעולם מחוץ לישראל, מינתה את השר לשעבר, איציק שמולי, לכהן כמנכ״ל הסניף הישראלי שלה.

איציק שמולי, שכיהן עד לא מזמן כשר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים בממשלת ישראל וחבר כנסת מטעם מפלגת העבודה, החל את דרכו הציבורית כיושב ראש התאחדות הסטודנטים וממנהיגי המחאה החברתית בישראל של שנת 2011.

במסגרת פעילותו הפרלמנטרית, הוא זכה, בין השאר, חמש פעמים ברציפות בתואר "חבר הכנסת החברתי ביותר בכנסת" מטעם המשמר החברתי, בתואר "עיטור האור למען ניצולי השואה", אות אומ"ץ כמופת להישגים יוצאי דופן בתחום החברתי, ובאות הפרלמנטר המצטיין לשנת 2018 מטעם המכון הישראלי לדמוקרטיה. שמולי הוא בעל תואר שני (MA) במדיניות ציבורית וממשל בתכנית המצטיינים של האוניברסיטה העברית.

"אני שמח ונרגש על כך שאיציק הסכים לקבל על עצמו את התפקיד המנהיגותי החשוב הזה בפדרציה", אמר אריק גולדשטיין, מנכ"ל הפדרציה היהודית של ניו יורק (UJA). "איציק מביא עמו לתפקיד ניסיון רב ומומחיות רלוונטית יוצאת דופן, ואין לי ספק שהוא יגביר משמעותית את האימפקט של עבודת הפדרציה בארץ. הרקורד וההישגים המרשימים שלו, ביחד עם מחויבותו הבלתי מתפשרת לישראל יהודית ודמוקרטית, שוויונית והוגנת, הופכים אותו למועמד אידיאלי לתפקיד".

"אני גאה ונרגש על כך שהפדרציה בחרה בי להוביל את פעילותה בישראל. הפדרציה תומכת במדינת ישראל משחר הקמתה והביאה לתרומה אדירה לביטחונה, לשגשוגה ולהתפתחותה עד היום, ויש לה מניות יסוד בתקומתה ובהצלחתה. החלטתי להצטרף היא פועל יוצא של הרצון שלי לתרום לחיזוק הקשר הקריטי בין ישראל ויהדות ארה"ב בכלל, ומתוך הכרת הטוב לאנשי הפדרציה בפרט", ציין שמולי.

"אני מזדהה באופן מוחלט עם המחויבות הבלתי מתפשרת של הפדרציה להבטחת ביתו הלאומי של העם היהודי, כמו גם עם מאבקה העיקש למימוש הערכים המנחים אותה למען ישראל יהודית ודמוקרטית, שוויונית, פלורליסטית וסולידרית. אני מאמין שזוהי הערובה הטובה ביותר לעתידה ולשגשוגה של ישראל״, הוסיף. ״נוגעת ללבי העובדה שהפדרציה מובילה את ההשקעה החברתית הגדולה ביותר בישראל ומעניקה סיכוי נוסף לכל כך הרבה ישראלים שעודם מאחור- אני רואה בכך המשך ישיר לפעילותי בכנסת ובממשלה״.

למקור >>>
צילום: הפדרציה היהודית של ניו יורק