check
מישל שי וקסלר - מקום שלישי בתחרות הסיפור הקצר של עתון "הארץ" | ארגון בוגרי העברית

מישל שי וקסלר - מקום שלישי בתחרות הסיפור הקצר של עתון "הארץ"

23 אפריל, 2023
Michelle Shai Wexler - 3rd Place in Short Story Competition

Michelle Shai Wexler - 3rd Place in Short Story Competition
מישל שי וקסלר, בוגרת האוניברסיטה העברית, זכתה במקום שלישי בתחרות הסיפור הקצר של עתון "הארץ" לשנת תשפ"ג. ארגון בוגרי העברית מברך על הזכייה!

מנימוקי השופטים: "קומות" משרטט סקיצה קצרה להתמודדות יום־יומית של משפחה עם התאבדות אחד מבניה. הסיפור כתוב מנקודת מבטה של האחות ומתמקד במערכת היחסים שלה עם בני הבית, ובעיקר עם אב המשפחה. נדמה שדמות המספרת קשובה ורגישה לנפש של אביה יותר משאר האחים: האח שהתאבד גרם לאב לחוש כי "מאותו יום הוא אבא רע, והגב שלו ירד לפחות בשתי קומות". האח האחר אוטם עצמו לאב, ורק האחות משמשת לו משענת. תיאור ההישענות הרגשית מגיע לשיא בסוף הסיפור, כשהאחות מספקת לאב גם משענת גופנית: "מלוא כובד משקל העצב של אבא שלי שוקע אל החזה שלי והוא רועד".

הסיפור, הכתוב בגוף ראשון, מעוצב בשפה עדינה אך קולחת ואחידה ברמתה. יש בו קצב שמכניס את הקורא לחיק המשפחה, אל שולחן השבת שלה — אחד המקומות הכמוסים והאינטימיים ביותר. שם הסיפור "קומות" שזור כמוטיב לשוני לכל אורך הסיפור: החל בקומות הסנדוויצ'ים שהאב מכין והבן מפרק וכלה בשיא — קומות הקבורה שבהן האחות מבקרת את אחיה המת ומספרת לו על חיי המשפחה בלעדיו.

השופטים: יצחק בר־יוסף, ולרי מיכאלובסקי ועירית פרנק

לסיפור המלא >>>