check
טקס הענקת פרס ניומן לספרות עברית 2018 | ארגון בוגרי העברית

ספרו לנו מה דעתכם!

והאירועים שלנו...

חדשות הבוגרים

מחיר מיוחד לבוגרים

 


 

טקס הענקת פרס ניומן לספרות עברית 2018

18 נובמבר, 2018
טקס הענקת פרס ניומן לספרות עברית 2018

טקס הענקת פרס ניומן לספרות עברית 2018

ביום רביעי, 14 בנובמבר 2018 הוענק פרס ניומן, ע"ש אירווינג (ישראל) וברטה (בלה) ניומן ז"ל, למשוררת אגי משעול, בוגרת האוניברסיטה העברית. פרס ניומן - מהפרסים הוותיקים והיוקרתיים בספרות העברית. הפרס מוענק מאז שנת 1963 לסופר עברי בולט. טקס הענקת הפרס התקיים בהשתפות מר הרברט ניומן, בנם של ארווין וברטה ניומן, נשיא האוניברסיטה פרופ' אשר כהן, רקטור האוניברסיטה פרופ' ברק מדינה, הנגיד פרופ' מנחם בן-ששון ושורה ארוכה ונכבדה של אורחים ואנשי סגל.

בטקס האורחים הנכבדים נהנו מהרצאתו של פרופ' אריאל הירשפלד, מופע מוזיקלי של הרכב "שפת אם - שרים אגי משעול" בכיכובן של מאיה משעול ולי גאון ומופע של קורין אלאל במחווה לשיריה של אגי משעול.

מתוך הנימוקים של ועדת הפרס: ..."על היותה אחת המשוררות הבולטות והאהובות בישראל, על תרומתה האדירה להעשרת התרבות הישראלית, על הסיפורת הכנה פרי עטה המתארת את המצב האנושי ואת החיים, תוך שהיא מטביעה בקורא חותם רגשי בל יימחה, על לשונה הייחודית המשלבת מורכבות ובהירות, עומק ופשטות. על מחויבותה רבת השנים לטיפוח דורות חדשים של יוצרים, אשר באה לידי ביטוי בפעולתה הרבה בתחום ההוראה, הן ברמת התיכון והן ברמת האוניברסיטה, ובכלל זה תפקידה בראשות בית הספר לשירה "הליקון".