check
נילי שלו מונתה למנכ"לית מכון היצוא | ארגון בוגרי העברית

נילי שלו מונתה למנכ"לית מכון היצוא

6 אפריל, 2022
Nili Shalev - Head of Israel Export Institute

Nili Shalev - Head of Israel Export Institute
נילי שלו מילאה בשלושת העשורים האחרונים שורה של תפקידים בשירות הציבורי ובתעשייה. היא שימשה, בין השאר, בתפקיד הציר הכלכלי של ישראל בצפון אמריקה, נספחת מסחרית באוסטרליה ובניו זילנד מטעם משרד הכלכלה והתעשייה, וניהלה את קרן הזנק בלשכת המדען הראשי. בתפקידה הנוכחי ברשות החדשנות היא מנהלת את פעילותה הבין-לאומית ואת מנהלת המו"פ שלה מול האיחוד האירופי. במהלך השנה האחרונה היא הובילה את המשא ומתן לקראת הצטרפות ישראל לתוכנית המו"פ האירופית "הורייזן אירופה". שלו בוגרת תואר ראשון ביחסים בין-לאומיים ותואר שני במנהל עסקים, תקשורת ועיתונאות עם התמחות בשיווק, שניהם מהאוניברסיטה העברית בירושלים.

המינוי של שלו הובל, תואם וסוכם על ידי יו"רית מכון היצוא, הח"כית לשעבר איילת נחמיאס ורבין (אף היא בוגרת האוניברסיטה וכן חברה בחבר הנאמנים של העברית), ושרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי. בהליך היה מעורב גם מנכ"ל משרד הכלכלה רון מלכא.

שלו מסרה: "את מכון היצוא, מקצועיותו ויכולותיו אני מכירה מתחילת הקריירה המקצועית שלי כצוערת וכנספחת במנהל סחר חוץ במשרד הכלכלה, ועד לאחרונה במסגרת תפקידי כסמנכ"ל בין-לאומי ברשות החדשנות".

שרת הכלכלה ברביבאי אמרה כי בחרה למנות את שלו "לאור הכרה בניסיונה וביכולתה לקדם את היצוא הישראלי תוך יצירת שיתופי פעולה אסטרטגיים עם גורמים בעולם תוך חיזוק התשתיות החיונית ליצוא".

עם מינויה של שלו, תהיה זו הפעם הראשונה בתולדות מכון היצוא שיכהנו בצמרת שלו שתי נשים, לאחר שנחמיאס ורבין נבחרה לתפקיד היו"ר לפני מספר חודשים. 

צילום: חנה טייב
מקור >>>