חלבון מתפוחי אדמה לשימוש מסחרי

4 ספטמבר, 2024
Polopo to begin commercial supply of patatine

Polopo to begin commercial supply of patatine
חברת האגרי-טק הישראלית פולופו, המשתמשת בתפוחי אדמה לגידול חלבון זהה בתכונותיו לחלבון ביצה, הודיעה כי תתחיל לספק באופן מסחרי גם פטטין, החלבון הטבעי של פקעות, לאחר אישור רגולטורי.

פולופו משתמשת בחקלאות מולקולרית (יצירת חלבונים שימושיים בתוך צמחים) כדי לגרום לתפוחי אדמה לטפח את החלבון. תהליך השתילה, גדילה וקצירה הינו רגיל, לפני שמוציאים את החלבון והופכים אותו לאבקה לשימוש בייצור מזון מסחרי. תהליך החקלאות המולקולרית מגדיל באופן אוטומטי את כמות הפטטין בתפוח האדמה ובחברה מצפים להגיע לייצור של כמויות גדולות של החלבון במחיר נמוך. 

פטטין הוא חלבון רב תכליתי ואיכותי, עם כל חומצות האמינו החיוניות המוערכות בתעשיות המזון, המשקאות והתזונה. הוא משמש רבות בבשר וחלב מתורבת וגם במוצרי מאפה ומשקאות חלבון.

מנכ"לית פולופו, ד"ר מיה ספיר-מיר, אמרה כי "המטרה העיקרית שלנו היא להביא לשוק חלבון מולקולרי, אך שיחות עם לקוחות חשפו ביקוש נוסף לפטטין בכמויות גדולות במחיר הוגן. "מכיוון שפטטין הוא החלבון טבעי של תפוח האדמה, אנו מצפים שזה יהיה תהליך רגולטורי קל יחסית וזמן יציאה מהיר לשוק".

פולופו נוסדה בשנת 2022 על ידי ד"ר מיה ספיר-מיר ושותפה ותיקה למחקר, ד"ר רעיה ליברמן-אלוני. שתי חוקרות הצמחים נפגשו במהלך לימודי הדוקטורט באוניברסיטה העברית בירושלים והתמחו בהנדסה מטבולית של צמחים. 

למקור >>>
צילום: עמית אלפונטה