check
נשיא המדינה במעבדות מחקר של המרכז לחקר מדעי המוח | ארגון בוגרי העברית

נשיא המדינה במעבדות מחקר של המרכז לחקר מדעי המוח

21 יוני, 2020
The president Reuven (Ruvi) Rivlin visits ELCS

The president Reuven (Ruvi) Rivlin visits ELCS
בעקבות ריבוי המחקרים וריכוז המאמצים למאבק בקורונה באוניברסיטה העברית, ביקר נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין הבוקר, יום חמישי, כ"ו בסיוון, 18 ביוני, במעבדות המחקר של המרכז לחקר מדעי המוח ע"ש אדמונד ולילי ספרא. הסיור התקיים בליווי נשיא האוניברסיטה העברית, פרופ' אשר כהן וסגן הנשיא לקשרי חוץ, יוסי גל.

לאחרונה, פרצו חוקרי האוניברסיטה העברית דרך במאבק בנגיף הקורונה. אלו פיתחו שיטה חדשה ויעילה יותר לאבחון בדיקות קורונה, הנשענת על חומרים שרובם זמינים בישראל וזולים משמעותית, ומתבצעת במהירות גבוהה יותר. ההישג אפשר למעבדת הבדיקות של בית חולים הדסה והאוניברסיטה העברית לבצע למעלה מ- 100,000 בדיקות עד כה.

הנשיא הדגיש בשיחתו עם החוקרים את הצורך באיחוד גופי המחקר העוסקים במציאת חיסון ומרפא לקורונה וביקש את התגייסותה של הממשלה למען הבאת כל הגורמים הללו לפעולה משותפת תחת גג ואחריות אחת.

״אנחנו נמצאים היום בעוד מוסד נכבד מאד, מוסד מדעי מוערך על ידי העולם כולו שמבקש למצוא דרכים נוספות להתמודדות עם המגיפה שפוקדת את האנושות. אנחנו צריכים כל אחד ואחד מהמוסדות האלה,״ אמר הנשיא והוסיף: ״אנחנו זקוקים ליכולות הטמונות בכל מעבדה ומעבדה. ועלינו לאגד אותן לכדי אגרוף אחד הפועל יחד. אין לי כל ספק כי הממשלה צריכה להקים את הגוף שיאגד את כל המוסדות והמערכות הפועלים למען המאבק בקורונה. זהו איחוד קריטי לא רק מבחינה רגולוטורית. איחוד כזה יהפוך את מדינת ישראל למורה נבוכים של הטיפול במגיפה, בוודאי אם נכונו לנו גלים נוספים שלה. אני פונה אל הממשלה ואומר לה את מה שהיא וודאי כבר יודעת: יש פה את האנשים המופלאים ביותר. שתפו אותם. אגדו אותם.״

לכתבה המלאה >>>

לווידאו עם הנשיא בעמוד הפייסבוק שלו לאחר הביקור >>>

לווידאו של ביקור השגרירים ב-ELSC - מרכז אדמונד ולילי ספרא למדעי המוח >>>

.

.