check
פרופ' חזי ברנהולץ ותרופות העתיד | ארגון בוגרי העברית

פרופ' חזי ברנהולץ ותרופות העתיד

19 יולי, 2022
Professor Chezy Barenholz On a CBD-Powered Revolution in Pharmaceuticals

Professor Chezy Barenholz On a CBD-Powered Revolution in Pharmaceuticals
אחד ממובילי מהפכת הקאנביס בתחום התרופות הוא פרופ' חזי ברנהולץ, ראש המעבדה לחקר ממברנות וליפוזומים, במחלקה לביוכימיה במכון למדעי הרפואה, החוג העל-פקולטאי לביוטכנולוגיה של האוניברסיטה העברית. בארבע השנים האחרונות, חזי וצוות החוקרים שלו עובדים יחד עם "Innocan Pharma" בניסיון לפתח פתרונות חדשים לטיפול בכאבים, תהליכים דלקתיים ואפילפסיה.

"תרופות מבוססות CBD הן בטוחות יותר ויעילות למשך זמן ארוך יותר מאשר חלופות נפוצות כמו סטרואידים. בנוסף, הן יכולות להיות מועברות למוח ולמערכת העצבים המרכזית ביעילות רבה יותר. המטרה שלנו היא ליצור תרופה שבאמצעות זריקה תת-עורית רגילה, אחת לשלושה-ארבעה שבועות, תשחרר את החומר הפעיל בצורה איטית ומבוקרת", אומר ברנהולץ.

הצוות של ברנהולץ כבר ערך בהצלחה ניסוי על עכברים ואף הגיע לתוצאות מבטיחות בניסויים וטרינריים שנועדו לכלבים. באחד מהניסויים, כלב בן 14 שסבל מכאבים, דלקת מפרקים ניוונית וגידול באשכים, קיבל משכך כאבים מבוסס CBD. הכלב היה במעקב באמצעות חיישן פעילות, בדיקות דם ומעקב על ידי בעליו. שבוע לאחר שקיבל את הזריקה, הכלב הראה שיפור בניידות שלו ורמת כאב מופחתת. בדיקות דם שנעשו הראו את הימצאותו של החומר הפעיל בפלסמה של הכלב במשך 28 ימים לאחר הזריקה.

פרופסור ברנהולץ שיתף כי הצעד הבא עבור הצוות שלו הוא להגדיל משמעותית את הייצור ולעבור לניסויים קליניים נוספים ולמסחור. ברנהולץ סיים את לימודי הדוקטורט בביוכימיה בבית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית והדסה בירושלים ב-1971 כשהיה בן 30. עשר שנים לאחר מכן קיבל תואר פרופ' מן המניין, והוא חבר סגל מ-1968.

למקור >>>
צילום: דוד סלם