check
טיפול ישראלי פורץ דרך בסרטן עם שעור הצלחה של 90% | ארגון בוגרי העברית

טיפול ישראלי פורץ דרך בסרטן עם שעור הצלחה של 90%

27 יוני, 2023
Groundbreaking Israeli cancer treatment has 90% success rate

Groundbreaking Israeli cancer treatment has 90% success rate
המרכז הרפואי האוניברסיטאי הדסה בעין כרם בירושלים הודיע על "הישג חסר תקדים" בטיפול בסרטן מיאלומה – המחלה ההמטולוגית השנייה בשכיחותה. היא מהווה כעשירית מכל סוגי סרטן הדם.

"לאור התוצאות המרשימות של טיפולי CAR-T, נראה שיש למטופלים שלנו עוד שנים רבות לחיות ועם איכות חיים מעולה", אמרה פרופ' פולינה סטפנסקי, ראשת המחלקה ההמטו-אונקולוגית ובוגרת האוניברסיטה העברית בירושלים.

הטיפול מבוסס על טכנולוגיית הנדסה גנטית, המהווה פתרון יעיל ופורץ דרך לחולים שתוחלת חייהם הייתה רק כשנתיים עד לפני מספר שנים. החוקרים השתמשו בטכנולוגיה של הנדסה גנטית שנקראת CAR-T, או טיפול תאי-טי של קולטני אנטיגן כימריים, אשר מגביר את המערכת החיסונית של המטופל כדי להרוס את הסרטן. יותר מ-90% מ-74 החולים שטופלו בהדסה נכנסו להפוגה מוחלטת.

"יש לנו רשימת המתנה של יותר מ-200 חולים מישראל ומאזורים שונים בעולם בכל זמן נתון", אמרה סטפנסקי. "בשל מורכבות הייצור ומורכבות הטיפול עצמו, רק מטופל אחד בשבוע נכנס לטיפול, שעדיין נמצא בשלב הניסוי”.

לדברי פרופ' (אמריטוס) יחזקאל ברנהולץ, מוביל עולמי במחקר אונקולוגי וראש מעבדת המחקר ממברנה וליפוזום בית הספר לרפואה של העברית (וגם הוא בוגר העברית), טכנולוגיית CAR-T היא הישג מרכזי שיהפוך את תהליך האבחון לפשוט יותר ויאפשר טיפול יעיל.

"יש לנו עדויות לשיעור תגובה כולל חיובי מאוד עם תופעות לוואי מינימליות וקלות", אמרה סטפנסקי. "אלה תוצאות דרמטיות. זוהי תקווה ענקית לחולים עם מחלה שעד כה הייתה חשוכת תרופה”.

בחודשים הקרובים הטיפול הניסיוני יגיע גם לאזורים שונים בארצות הברית.

למקור >>>