check
כוכבת עולה באקדמיה | ארגון בוגרי העברית

כוכבת עולה באקדמיה

19 אפריל, 2021
Reut Avinun - Rising Start
Reut Avinun - Rising Start

ד"ר רעות אבינון סומנה לאחרונה כ"כוכבת עולה" (APS Rising Star) על ידי ארגון מדעי הפסיכולוגיה (Association for Psychological Science), לאור הישגיה המקצועיים וכהכרה בעתידה המבטיח בתחום. הארגון מסמן מדענים מבריקים בראשית הקריירה שלהם ומעניק להם את התואר היוקרתי "כוכבים עולים" – אם עברו רק שנים בודדות מאז קיבלו את הדוקטורט שלהם. במכתב שנשלח בתחילת החודש לד"ר אבינון כתב נשיא ארגון ה-APS, שינובו קיטימה: "את בין המוחות המבריקים ביותר בתחום מחקרך, וקובעת סטנדרט גבוה להפליא לשנים הבאות... אנו מצפים להמשך הצלחתך כמובילה בתחום מדע הפסיכולוגיה".

ד"ר אבינון היא פוסט דוקטורנטית במחלקה לפסיכולוגיה של האונ' העברית. מחקרה עוסק בתחום של גנטיקה התנהגותית (חקר ההשפעות הגנטיות על התנהגות אנושית) והאופן בו התנהגויות מושפעות גנטית מעצבות את הסביבה של האדם. הדוקטורט של ד"ר אבינון עסק באופן בו מידע גנטי יכול לקדם את ההבנה של התנהגות הורית ובמהלך הדוקטורט היא בחנה את השפעת הגנים של ההורים ואת השפעת הילדים על הורות. לאחר הדוקטורט, מחקרה של ד"ר אבינון התמקד בפסיכופתולוגיה ובעיקר בדכאון. מחקרה הנוכחי מתמקד באופן בו מבנה ופעילות המוח מתווכים השפעות גנטיות על פסיכופתולוגיה, באופן בו התנהגויות ומאפיינים שמושפעים על ידי גנים, משפיעים בתורם על סביבה שעלולה לתרום להתפתחות דכאון ובאופן בו שינוי הסביבה יכול לשנות השפעות גנטיות.

ד"ר אבינון בעלת תואר ראשון בפסיכוביולוגיה, תואר שני בנוירוביולוגיה ותואר שלישי בפסיכולוגיה התפתחותית, מטעם האוניברסיטה העברית. במהלך התואר השלישי, בו עשתה את הדוקטורט תחת הנחייתו של פרופ' אריאל כנפו-נעם, זכתה במלגת נשיא האוניברסיטה ואף נבחרה לקבלתה של מלגת איינשטיין-קיי, אשר ניתנת לקומץ דוקטורנטים מבטיחים באוניברסיטה. לאחר הדוקטורט יצאה לפוסט-דוקטורט באוניברסיטת דיוק תחת הנחייתו של פרופ' אמד הרירי, בעזרת מלגת יד הנדיב היוקרתית של קרן רוטשילד, ולאחר מכן חזרה לארץ והובילה למשך שנה שיתוף פעולה בין אוניברסיטת דיוק לאוניברסיטה העברית, בעזרת מלגה של קהילת המוח הירושלמית (The Jerusalem Brain Community). בשנתיים האחרונות עובדת ד"ר אבינון כפוסט דוקטורנטית באוניברסיטה העברית במעבדתו של ד"ר שלמה ישראל (זכה אף הוא בתואר - APS Rising Star), בתמיכת מלגת ליידי דייויס.

למקור >>>