check
שלומי בילבסקי - ראש היחידה הממשלתית לחופש המידע | ארגון בוגרי העברית

שלומי בילבסקי - ראש היחידה הממשלתית לחופש המידע

28 אוקטובר, 2021
Shlomi Bilewski - Freedom of Information Director

Image icon
עו"ד שלומי בילבסקי מונה לראש היחידה הממשלתית לחופש המידע במשרד המשפטים, לאחר שנבחר בתום מכרז על התפקיד. בילבסקי משמש כסגן ראש היחידה הממשלתית לחופש המידע מאז 2013 ובשלוש השנים האחרונות אף כמ"מ ראש היחידה. במסגרת תפקידו האחרון היה אמון על ניהול היחידה (במילוי מקום), על התחום המשפטי, על כתיבת נהלי חופש מידע, מתן הנחיות רוחב למשרדי הממשלה וייעוץ לממוני חופש מידע במשרדי הממשלה ויחידות הסמך ועל מערך התלונות שמגיעות ליחידה. קודם לכן שימש כיועץ משפטי בלשכה המשפטית של משרד המשפטים וכמנהל חטיבת רווחה ברשם העמותות ברשות התאגידים.

עו"ד ערן דוידי, מנכ"ל משרד המשפטים, בירך על המינוי. "אני מברך את עו"ד בילבסקי עם היבחרו לעמוד בראש היחידה לחופש המידע במשרד המשפטים. עו"ד בילבסקי הוכיח בשנים האחרונות מחויבות ועשיה מקצועית בקידום חופש המידע בישראל. השקיפות הממשלתית והציבורית של המדינה כלפי אזרחיה היא אבן יסוד בחברה דמוקרטית, ואני סמוך ובטוח שהיחידה לחופש המידע במשרד המשפטים תוביל את המשך העשיה הממשלתית בתחום".

עו"ד שלומי בילבסקי הוסיף, "זו זכות גדולה להיבחר לתפקיד ראש היחידה הממשלתית לחופש המידע. השקיפות היא ערובה לדמוקרטיה תקינה ומתפקדת ואפעל ככל יכולתי לחזקה ברשויות השלטון".

בילבסקי בוגר תואר ראשון במשפטים ופילוסופיה ותאר שני במשפטים, שניהם מהאוניברסיטה העברית.

צילום: דוברות