check
ערים חכמות ואינפורמטיקה אורבנית | ארגון בוגרי העברית

ערים חכמות ואינפורמטיקה אורבנית

12 מאי, 2021
Smart Cities and Urban Informatics - MA

Smart Cities and Urban Informatics - MA

הערים כיום מאותגרות יותר ויותר לפתח את הסביבה העירונית בדרכים המאמצות טכנולוגיה, אך גם משמרות ומשפרות את איכות החיים העירונית. האתגר תרם רבות לקידום הרעיון של "ערים חכמות" היכולות להתמודד עם האתגרים של העיר ההולכת וגדלה. ישראל, כמדינה עם אוכלוסייה מאוד עירונית, נמצאת בחזית המחקר והפיתוח של טכנולוגיות אלה, לרבות כלי רכב אוטונומיים, שירותים מבוססי מיקום, ניווט סלולרי ומערכות מעקב שניתן להשתמש בהן לשיפור איכות החיים העירונית. ההכרה בצורך בטכנולוגיות אלה גברה בבואתה מגפת הקורונה. זה אילץ לבחון מחדש רבות מהנחות היסוד העיקריות של הצמיחה ותפקודה של העיר: צפיפות עירונית, שימוש אופטימלי בקרקעות, הפרדה בין מרחב מגורים ומרחב עבודה, צורות חדשות של ניידות עירונית ועתיד מערכות התחבורה.

מתוך הכרה בחשיבות המגמות הללו בחיי היומיום שלנו, החוג לגיאוגרפיה בפקולטה למדעי החברה באוניברסיטה העברית בירושלים, בשיתוף עם בית הספר לתלמידי חו"ל ע"ש רוטברג, הציגו את התכנית הראשונה בישראל לתואר שני – "ערים חכמות ואינפורמטיקה אורבנית". מטרת התוכנית היא לחנך דור חדש של מתכנני ערים, מנהלים ומקבלי החלטות ולצייד אותם ביכולת לשלב מדיניות וטכנולוגיה לרווחת הקהילות העירוניות. התואר יכלול קורסים העוסקים בפיתוח עירוני, ייקנו מיומנויות טכניות וגם קורסי שטח, המיועדים לתת כלים נכונים כדי להתמודד מול האתגרים של הצמיחה העירונית החכמה.

התוכנית, שאורכת שני סמסטרים, מופעלת על ידי בית הספר לתלמידי חו"ל ע"ש רוטברג ומועברת באנגלית בשילוב סטודנטים מרחבי העולם. הסטודנטים יצטרכו לטפל בבעיות אמיתיות ולהציג פתרונות טכנולוגיים ויישומיים. הקורסים יתמקדו בנושאים כמו תחבורה עירונית, שינויי האקלים והשפעתם על הערים, תכנון תשתיות חכם ונושאים רלוונטיים אחרים.

בוגרי התוכנית יחשפו להזדמנויות תעסוקה בתחומים רבים ומגוונים. במגזר הציבורי – התואר רלוונטי למשרות בתכנון ערים ובשלטון המקומי וכן לסוכנויות ציבוריות העוסקות בדיור, סביבה, אנרגיה ותשתיות. במגזר הפרטי – חברות ייעוץ, תכנון ופיתוח, בחברות IT ותקשורת וכן פיתוח קרקעות ונדל"ן. לאלו המעוניינים להמשיך את הלימודים האקדמיים, התוכנית מייעדת את הבוגרים למסלול לתארים מחקריים נוספים בתחומי גיאוגרפיה, לימודי הסביבה ומדיניות ציבורית.

למידע נוסף על התוכנית, בקרו באתר האינטרנט שלנו או הגישו בקשות באופן מקוון. לשאלות אקדמיות, אנא צרו קשר עם ראש האקדמיה של התוכנית, פרופ' דניאל פלזנשטיין. לשאלות בנושאי קבלה, רישום, דיור ועניינים מנהליים ולוגיסטיים אחרים, אנא צרו קשר עם גב' איימי סרוסי.

טופס הרישום הינו באנגלית.