check
תרומתו של פרופ' אמנון שעשוע | ארגון בוגרי העברית

תרומתו של פרופ' אמנון שעשוע

13 אפריל, 2020
Student Fund - Amnon Shaashua Donation

Student Fund - Amnon Shaashua Donation

החוקר הבכיר בביה"ס להנדסה ומדעי המחשב של האוניברסיטה העברית ומייסד חברת מובילאיי, פרופ' אמנון שעשוע, תרם חצי מיליון שקלים לקרן שמטרתה לאפשר לסטודנטים ללא עורף כלכלי לסיים את שנת הלימודים. הקרן המיוחדת הוקמה על ידי האוניברסיטה העברית לאור חשש משמעותי שסטודנטים רבים ייאלצו להשהות או להפסיק את לימודיהם בעקבות קשיים כלכליים שנגרמו כתוצאה ממגפת הקורונה. פרופ' אמנון שעשוע: "אני ממשיך ללמד ולחקור בבית הספר למדעי המחשב והמגע שלי עם הסטודנטים, גם בעת זו, קרוב וחזק, אני חש מקרוב את השפעת משבר הקורונה על הסטודנטים והחוקרים הצעירים. לכן חשוב היה להירתם למאמץ ". 

בנוסף לתרומתו של פרופ' שעשוע, חברי הנהלת האוניברסיטה העברית, ביניהם נשיא האוניברסיטה פרופ' אשר כהן, רקטור האוניברסיטה פרופ' ברק מדינה וכל סגני הנשיא, החליטו על תרומה בשיעור של 10% משכרם לקרן, יחד עם מאמצי גיוס תרומות מחברי הועד המנהל ותורמיה הגדולים של האוניברסיטה מישראל והתפוצות. מייסד קרן ויולה ויו"ר הועד המנהל של האוניברסיטה, איש העסקים הראל בית און , תרם גם הוא תרומה נדיבה לקרן ואליו הצטרפו מספר חברי ועד מנהל נוספים. 

בנוסף לגיוס התרומות, נקטה האוניברסיטה שורה של צעדים שמטרתם הקלה בעומס הכלכלי של הסטודנטים, דוגמת הקלות בתשלום שכר הלימוד ושכר דירה במעונות, השאלת מחשבים בחינם לצורך לימוד מקוון ועוד. 

פרופ' אשר כהן, נשיא האוניברסיטה העברית מסר: "בשעת קושי זה, כולנו באוניברסיטה נרתמים כדי לעזור ולהקל כמה שניתן על קהילת הסטודנטים והסגל שלנו. תודה אישית ותודה בשם כל הסטודנטים שנוכל לעזור להם לפרופ' אמנון שעשוע ולשאר התורמים הרבים לקרן זו, נעשה הכל כדי שסטודנטים לא יפרשו מהלימודים וניתן כתף לכל איש סגל אשר זקוק לנו".