check
לחמם את הבית בעזרת לחות | ארגון בוגרי העברית

לחמם את הבית בעזרת לחות

16 יולי, 2022
ThermoTerra - Cool or Heat your house with humidity

ThermoTerra - Cool or Heat your house with humidity
תארו לעצמכם שאתם יכולים לחמם או לקרר את הבית רק על ידי לקיטת רמת הנוחות הרצויה מהאוויר. פשוטו כמשמעו. חברת הסטארט-אפ תרמוטרה (ThermoTerra) הופכת את החזון למערכת הקוצרת את האנרגיה מתנודות בלחות. "אדי מים באוויר הנספגים בחומר סופג מעבירים כמות משמעותית של אנרגיה", מסביר מייסד ומנכ"ל תרמוטרה, דרור צחורי, "כאשר המים מתאדים, זה גורם לאפקט קירור. כאשר אדי מים נספגים או מתעבים על חומר, ההפך מתרחש – הוא מייצר חום".

ביום חם, הטכנולוגיה של תרמוטרה מביאה אוויר חם ויבש לבית או למשרד המאוחסן בקירות הבניין – בידוד בטון, סיליקה ג'ל או צמר עץ. כשהאוויר מתאדה, הוא מקרר את הבניין. בזמן שהטמפרטורות קרירות יותר, מובא אוויר קר ולח, בעודו נספג, הוא מחמם את האוויר והבית או המשרד.

מערכת תרמוטרה נשלטת על ידי חיישנים המוטבעים בקירות. אלגוריתמים חכמים מחליטים מתי להכניס אוויר חם או קר ומתי לשחרר אותו. האלגוריתם יכול אף ללמוד את ההעדפות של בעל הבית ולהתאים את הטמפרטורה. המערכת יודעת גם לנתח את תחזית מזג האוויר ולהתכונן למה שעתיד לבוא. "אם חם מאוד עכשיו אבל המערכת יודעת שבעוד שבוע יהיה קר, היא יכולה לאגור מים מראש", אומר צחורי.

כ-40% מצריכת החשמל שלנו בבית הולכת לחימום או קירור כך שהצורך בטכנולוגיות חדשות כמו של תרמוטרה ברור ומידי. צחורי ייסד את תרמוטרה בשנת 2015, הוא בעל תואר ראשון במדעי החקלאות ואיכות הסביבה מהאוניברסיטה העברית בירושלים.

למקור >>>