check
יחזקאל ליפשיץ מונה למנהל רשות המים | ארגון בוגרי העברית

ספרו לנו מה דעתכם!

והאירועים שלנו...

חדשות הבוגרים

מחיר מיוחד לבוגרים

 


 

יחזקאל ליפשיץ מונה למנהל רשות המים

29 מאי, 2022
Yechezkel Lifshitz - CEO of Water Resources Agency

Yechezkel Lifshitz - CEO of Water Resources Agency
מינוי ראוי ומקצועי – כך הגדירו גורמים במשק המים את מינויו של יחזקאל ליפשיץ לתפקיד מנהל רשות המים. ההחלטה על המינוי של ליפשיץ לתפקיד התקבלה בידי שרת האנרגיה קארין אלהרר ומנכ"ל משרדה ליאור שילת (גם הוא בוגר העברית), שבחרו בו מבין שלושה מועמדים שהגיעו אל השלבים הסופיים של ההליך.
לליפשיץ ניסיון רב במשק המים. הוא שימש במהלך העשור האחרון בתפקיד סמנכ"ל תשתיות אנרגיה ומים במשרד האנרגיה, ומתוקף תפקידו זה כיהן גם כחבר במועצת רשות המים. בשנת 2020 הוא כיהן כמנכ"ל בפועל של המשרד למשאבי מים. במהלך שנות פעילותו במשק המים הוא קידם תוכניות ממשלתיות בתחום, כמו התמודדות עם תקופות בצורת, הכפלת יעדי התפלת המים בישראל לשנת 2030, ייעול משק המים, הקמת המוביל הארצי ההפוך ורפורמה מקיפה בחברת מקורות. 

בכוונת שרת האנרגיה אלהרר להביא את מינויו לאישור הממשלה באחת מישיבותיה הקרובות. "משק המים שלנו מפותח, אך יש בו אתגרים רבים לאור הביקוש הגובר והחשש מירידה בכמות המשקעים. אני בטוחה שליפשיץ יוביל את רשות המים בצורה מקצועית אל מול האתגרים שעומדים לפניה ויקדם אותה להשגת יעדיה", אמרה. 

ליפשיץ יחליף את גיורא שחם, שכיהן בתפקיד מאז 2017, ויצטרך להתמודד עם אתגרים כמו מתן מענה לביקוש של ירדן להגדיל פי שלושה את כמות המים השנתית שהיא מקבלת מישראל לכ-300 מיליון קוב; פיתוח משק המים נוכח הגידול באוכלוסייה; הקמה של שני מתקנים נוספים להתפלת מים באזור עכו; וחיבור אזורים ברמת הגולן והערבה לרשת המים. 

יחזקאל ליפשיץ בוגר תואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים ותואר שני במנהל עסקים עם התמחות במימון ובנקאות, שניהם מהאוניברסיטה העברית בירושלים.

למקור >>>
צילום: משרד המים