טיפרנקס של בוגרי העברית נמכרת לחברת הפינטק הבין-לאומית Prytek

20 אוגוסט, 2024
Tipranksof HUJI Alumni sold to Prytek

Tipranksof HUJI Alumni sold to Prytek
חברת TipRanks, מערכת מחקר למשקיעים, נמכרת לחברת הפינטק הבין-לאומית Prytek לפי שווי כולל של 200 מיליון דולר. טיפרנקס הוקמה ב-2012 על ידי שני בוגרי העברית - סמנכ"ל טכנולוגיות גלעד גת ומנכ"ל אורי גרינבאום.

חברת הפינטק פרייטק אינה זרה לטיפרנקס: החברה, שמספקת תשתיות למוסדות פיננסים, הפכה למשקיעה לפני 6 שנים כאשר השקיעה בטיפרנקס דרך זרוע ההון סיכון שלה. לאורך השנים פרייטק המשיכה לרכוש מניות דרך סבבי השקעה ועסקאות סקנדרי. במסגרת העסקה פרייטק תרכוש 40% נוספים כולל את מניות היזמים, העובדים וחלק מהמשקיעים, ותהפוך לבעלת השליטה בה. יתר המניות, כ-20%, יוותרו בידי משקיעים מוסדיים אשר בחרו להישאר עם פרייטק ולהמשיך להצמיח את החברה.

טיפרנקס החלה את דרכה כמערכת הראשונה בעולם שמדדה ודירגה אנליסטים מקצועים והפכה לסטנדרט של התעשייה. לאורך השנים היא צברה פופולריות בקרב משקיעי ריטייל והפכה להיות אחד מכלי המחקר המובילים בעולם עם מעל ל-6 מיליון משתמשים פעילים בחודש ומעל ל-50 מיליון משתמשים חודשיים שמשתמשים במערכות המידע של טיפרנקס דרך בנקים וברוקרים המנגישים את השרות ללקוחותיהם.

אורי גרינבאום, מנכ"ל טיפרנקס מסר: "מכירת השליטה בחברה הייתה מהלך לא קל עבורי ועבור גלעד. זו באמת חברה יוצאת דופן עם רמת רווחיות גבוהה וצמיחה דו-ספרתית. לאורך השנים קיבלנו לא מעט הצעות לרכישה על ידי גופים שונים והתשובה שלנו תמיד הייתה שלילית. אחרי 11 שנים של פעילות, חלק מהמשקיעים הביעו עניין בלהנזיל את ההחזקות שלהם וזה מובן. אנחנו שמחים וגאים שהצלחנו לייצר להם תשואות פנומנליות בתקופה כלכלית מאתגרת. החיבור עם פרייטק הוא מאוד טבעי. גם בגלל הסינרגיות והיכולת שלהם לשלב אותנו למאות לקוחות שלהם וגם בגלל ההרכב האנושי. יש לנו 6 שנים של ניסיון עבודה מולם והניסיון תמיד היה חיובי. בסופו של דבר בחרנו להימכר לחברה שתתן לנו גם חופש פעולה מוחלט וגם פוטנציאל התרחבות משמעותי. אנחנו גם מלאי הערכה למשקיעים שבחרו להישאר איתנו בשלב הצמיחה הקרוב ומחויבים להוכיח להם שגם זו הייתה החלטה טובה".

אורי גרינבאום בוגר תואר ראשון בהנדסת מחשבים מהאוניברסיטה העברית ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב. גלעד גת בוגר תואר ראשון בהנדסת מחשבים מהאוניברסיטה העברית ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת רייכמן.

לכתבה המלאה >>>

צילום: טל כהן