check
מפגש עמוס ומרתק לחברות וחברי חבר הנאמנים ובוגרות ובוגרים מובילים, ידידים וידידות ברחובות | ארגון בוגרי העברית

מפגש עמוס ומרתק לחברות וחברי חבר הנאמנים ובוגרות ובוגרים מובילים, ידידים וידידות ברחובות

2 אפריל, 2024
BOG Members, Leading Alumni and Universitys friends meet in Rehovot
BOG Members, Leading Alumni and Universitys friends meet in Rehovot
ב-8 במרץ 2024, התקיים מפגש לחברי וחברות חבר הנאמנים הישראלים, הבוגרות והבוגרים המובילים וידידים וידידות של האוניברסיטה העברית. האירוע התקיים בפקולטה לחקלאות מזון וסביבה ע"ש רוברט ה. סמית ברחובות והצטרפו אלינו למעלה ממאה אורחים ואורחות מקהילת האוניברסיטה.

פתחנו בארוחת בוקר קלה והתקדמנו לתוכן האקדמי והתרבותי אשר כלל שני חלקים מרכזיים כשהחלק הראשון היה "חזית המדע בפקולטה לחקלאות", במהלכו ביקרנו בקבוצות במעבדות המחקר: במרכז לחקר הדבורים ע"ש טריואקס, בהובלת פרופ' שרוני שפיר, במעבדה לגידול וניטור מערכות צומח, בהובלת בוגר העברית - ד"ר דוד הלמן. פרופ' ליאור דוד, אף הוא בוגר האוניברסיטה, סיפר על מתקן למחקר בגנטיקה ואבולוציה של דגים. בוגר נוסף – ד"ר ניב דה-מלאך סיפר על מגוון ביולוגי תחת שינויי אקלים ועוד בוגר אחר – פרופ' מנחם מושליון הוביל אותנו לסיור במרכז המצוינות לחקר הסתגלות הצמח לסביבה המשתנה.

את החלק השני של המפגש, "קהילת האוניברסיטה העברית מחזקת את ישראל", הוביל השגריר יוסי גל, סגן נשיא האוניברסיטה העברית לקשרי חוץ ולפיתוח משאבים. פרופ' אשר כהן, נשיא האוניברסיטה ויובל ברונשטיין, יו"ר הוועד המנהל, עלו לבמה לברך את המשתתפים והמשתתפות. בחלק זה קיימנו פאנל לכבוד יום האישה הבין-לאומי, בנושא "מנהיגות נשית בחזית הרפואה במלחמה: סיפורים מהשטח". בפאנל השתתפו פרופ' דינה בן-יהודה, דיקנית הפקולטה לרפואה לשעבר באוניברסיטה העברית, מנהלת אגף ההמטולוגיה בהדסה, יו״ר ועדת סל התרופות; בוגרת העברית, ד"ר אסנת לבציון-קורח, מנהלת מרכז רפואי שמיר (אסף הרופא) וחברה בוועד המנהל ובחבר הנאמנים של האוניברסיטה העברית; ושונה גולדוירט, סטודנטית שנה ג' לרפואה באוניברסיטה העברית. הנחתה את הפאנל, בוגרת העברית, פרופ' דלית דוננפלד-סלע, ביה"ס לרפואה וטרינרית ע"ש קורט, הפקולטה למדעי החקלאות, המזון ואיכות הסביבה ע"ש רוברט ה. סמית. 

אחרי הפאנל המרתק בו הדוברות שיתפו את הקהל בסיפורים מדהימים על נשים פורצות דרך בתחום הרפואה, צללנו למצגות של פרופ' שאול בורדמן, דיקן הפקולטה לחקלאות ואבי ביתן, מנהל מנהלת הסכמי הגג, האגף לפיתוח אורבני, עיריית אופקים. שני הדוברים הציגו את מיזם שיתוף פעולה של האוניברסיטה העברית והעיר אופקים בתחום האגרו-טק.

הפאנל המסכם של המפגש הגדוש בתוכן שלנו, עסק בנושא: "שירה וספרות בימי מלחמה". בוגר העברית יהונתן מנדלבאום, דיקן משנה הפקולטה למדעי הרוח של האוניברסיטה, הנחה פאנל זה. הסופר, המשורר, בוגר וחבר חבר הנאמנים של האוניברסיטה, פרופ' מירון ח. איזקסון והמשוררת, בוגרת וחברת חבר הנאמנים של העברית, אגי משעול, שיתפו את הקהל במחשבותיהם על הקשר בין יצירה ספרותית ותקופות של משבר והקריאו שירים מפרי עיטם.

האירוע הסתיים בקינוחים טעימים וחלוקת מתנה ייחודית - טחינה ישראלית שפותחה בטכנולוגיה חדשנית במעבדה של בוגר נוסף - פרופ' צבי פלג מהפקולטה לחקלאות. היה מרגש מאוד, מעניין מאוד והזכיר לכולנו את מחויבות האוניברסיטה לקידום המדע, לחיזוק הקהילה ולתמיכה בחדשנות פורצת דרך.

מוזמנות ומוזמנים לצפות בתמונות מהמפגש >>>