check
בוגרת העברית - נשיאת המכללה האקדמית הדסה ירושלים | ארגון בוגרי העברית

בוגרת העברית - נשיאת המכללה האקדמית הדסה ירושלים

24 מרץ, 2024
Prof. Ariela Gordon-Shaag - President of HAC

Prof. Ariela Gordon-Shaag - President of HAC
פרופ' אריאלה גורדון-שאג, נבחרה לתפקיד נשיאת המכללה האקדמית הדסה ירושלים. היא תחליף בתפקיד את פרופ' ברטולד פרידלנדר, שכיהן כנשיא ב-12 השנים האחרונות. פרופ' גורדון שאג תיכנס לתפקיד באופן רשמי בראשון ביולי 2024.

פרופ' אריאלה גורדון-שאג - בעלת קריירה מדעית מחקרית ענפה וארוכת שנים המשלבת הצטיינות בהוראה, חזון, הובלת מהלכים חדשניים באקדמיה, פיתוח תחומי לימוד חדשים וטיפוח שיתופי פעולה המגשרים בין האקדמיה לתעשייה. היא כיהנה כראשת הפקולטה לבריאות, חברה ומדע במכללה האקדמית הדסה מאז 2023, זאת לאחר קדנציה של 9 שנים כראשת החוג לאופטומטריה במכללה. בשנת 2007 היא הקימה את תכנית התואר השני במדעי הראייה והאופטומטריה במכללה, הראשונה בישראל, והייתה מנהלת התוכנית עד ל-2013.

את הקריירה המדעית שלה, החלה באוניברסיטת קולומביה שם סיימה תואר ראשון בכימיה (1990, Magna Cumme Laude). היא עלתה ארצה לאחר מכן, בשנת 1992 והמשיכה ללימודי תואר השני ודוקטורט (2002) באוניברסיטה העברית בירושלים בתחום הגנטיקה והביולוגיה מולקולרית. היא חברה בארגונים מקצועיים עמיתה של האקדמיה האמריקאית לאופטומטריה והאגודה הישראלית לראייה וחקר העין.

פרופ' אריאלה גורדון-שאג מוסרת: "אני שמחה ונרגשת על הבעת האמון של וועדת האיתור והוועד המנהל של המכללה האקדמית הדסה. זוהי זכות גדולה בעיניי להוביל את המכללה בשנים הבאות. יחד עם הנהלת המכללה, חברות וחברי הסגל, ראשות וראשי התוכניות האקדמיות והסגל המנהלי אנחנו נמשיך את תנופת הצמיחה ונפעל להצעיד את המכללה האקדמית הדסה לגבהים חדשים. אני מאמינה גדולה בשילוב בין מחקר, הוראה והתנסות מעשית כמפתח מרכזי להשכלה גבוהה בעולם שמשתנה ומתפתח כל הזמן ורואה בייעודה".

מר אלי בכר, יו"ר הוועד המנהל של המכללה מברך על מינויה של פרופ' אריאלה גורדון-שאג: "המינוי הנכון בזמן הנכון. לאורך הקריירה האקדמית שלה הובילה ביצירתיות ומתוך תפיסה של חדשנות שינויים רבים ואני משוכנע שהיא תדע להתמודד עם האתגרים הרבים העומדים בפני המכללה בתקופה זו, ולהצעידה למחוזות חדשים לטובת החברה בישראל והעיר ירושלים בפרט".

למקור >>>
קרדיט צילום: שחר רגב