check
בוגרי העברית טוענים כי מצאו 'עקב אכילס' של תאים סרטניים | ארגון בוגרי העברית

ספרו לנו מה דעתכם!

והאירועים שלנו...

חדשות הבוגרים

מחיר מיוחד לבוגרים

 


 

בוגרי העברית טוענים כי מצאו 'עקב אכילס' של תאים סרטניים

2 פברואר, 2021
HUJI Alumni say theyve found Achilles heel of cancer cells
HUJI Alumni say theyve found Achilles heel of cancer cells
צוות חוקרים טוען כי יתכן שנמצא "עקב אכילס" של תאים סרטניים, מה שעלול להוביל בעתיד לפיתוח מערך חדש לחלוטין של תרופות וטיפולים לסרטן. ד"ר אורי בן-דוד מהפקולטה לרפואה ע"ש סאקלר ובוגר האוניברסיטה העברית, סיפר כי מדענים יודעים כבר למעלה ממאה שנה כי לתאים ממאירים יש מספר לא תקין של כרומוזומים. לבני אדם 46 כרומוזומים אך בסרטן מספר זה משתנה מכיוון שבמהלך חלוקת התאים מתרחשת הפרדת כרומוזומים העלולה להוביל לתופעה הנקראת אנאפלואידיה.

"במשך עשרות שנים אנו מנסים להבין מדוע אנאפלואידיה נוצרת בסרטן וכיצד היא תורמת להיווצרות גידול ולהתקדמותו", אמר בן דוד. חשוב מכך, לדבריו, מדענים ניסו לראות "אם נוכל לנצל את ההבדל הייחודי למדי בין תאים סרטניים לתאים נורמליים בכדי להרוג באופן סלקטיבי את התאים הסרטניים."

ד"ר יעל כהן-שריר, מהמחלקה לגנטיקה מולקולרית וביוכימיה של אוניברסיטת תל-אביב, גם היא בוגרת בוגרת האוניברסיטה העברית, החוקרת הראשית במחקר, קראה לו פורץ דרך: "חקר אנאפלואידיה הוא מאוד מאוד קשה ", אמרה, "זה משפיע על כל כך הרבה גנים בו זמנית".

ד"ר בן-דוד אופטימי כי חקר המאפיינים הייחודיים של אנאפלואידיה עלול להוביל בסופו של דבר למציאת דרך להרוג תאים ממאירים מבלי לפגוע בתאים בריאים בגוף: "להרוג תאים סרטניים זה מאוד פשוט: אפשר לשפוך עליהם אקונומיקה והם ימותו, אבל החלק הקשה הוא לעשות את זה בלי להרוג תאים רגילים".

ד"ר בן דוד אומר כי ככל הידוע לו, זו הפעם הראשונה בה העריכו באופן שיטתי את אנאפלואידיה בתאי סרטן אנושיים. "זו הסיבה שזו פריצת דרך גדולה".

לכתבה >>>