check
מחקר ישראלי חדש יכול להוביל לפריצת דרך באימונותרפיה לסרטן | ארגון בוגרי העברית

מחקר ישראלי חדש יכול להוביל לפריצת דרך באימונותרפיה לסרטן

20 אוקטובר, 2021
New Immunotherapy cancer research

New Immunotherapy cancer research
צוות חוקרים מישראל וארה"ב מצא דרך להפוך את האימונותרפיה לסרטן לנגישה יותר באמצעות נתונים לניתוח אילו גידולים הגוף יכול "לראות" בקלות יחסית, כך עולה ממחקר שפורסם בכתב העת Journal of Clinical Investigation. בהובלת ד"ר אביה פרי ופרופ' ירדנה סמואלס (בוגרת האוניברסיטה העברית) ממכון ויצמן למדע, הציג המחקר שיטה חדשה לאיתור תכונות, המכונות "נקודות חמות" של סרטן, המשותפות לגידולים רבים ולכן ניתן להשתמש בה לפיתוח אימונותרפיה יעילה לקבוצות חולים שלמות.

המדענים יישמו אלגוריתמים לחיפוש במאגרי מידע בין-לאומיים המכילים מידע גנטי של אלפי חולי סרטן, תוך התמקדות במלנומה. החיפוש של הצוות הניב מספר ניאו-אנטיגנים שעלולים להיות נקודות חמות. לאחר מכן חקרו את מולקולות "החשודות" הללו במעבדה ובתהליך בידדו את החלקים המוטנטים של הניאו-אנטיגנים וחקרו את האינטראקציה שלהם עם תאי T.

"המחקר שלנו מצביע על כך שהפלטפורמה החדשה שלנו יכולה להוביל לאימונותרפיה 'מהמדף' בה ניתן להכין מראש קולטני תאי T שמזהים נקודות חמות של סרטן, ומוכנים ליישום בקבוצות של חולים אשר בגידולים שלהם יש נקודות חמות אלה” אמרה פרופ' סמואלס. טיפולים כאלה יהיו קלים וזולים יותר מהתאמת תאי T מותאמים אישית לכל מטופל חדש.

"הגישה החדשה שלנו עשויה לאפשר ליישם טיפולים מותאמים אישית בקנה מידה גדול יותר מהיום", המשיכה סמואלס. "היא מוכנה לפיתוח לשימוש בבתי חולים, וניתן ליישם אותה על מגוון רחב של סוגי סרטן, לא רק על מלנומה".

לכתבה המלאה >>>
צילום: מכון ויצמן למדע