check
מחקרו של בוגר העברית נבחר לפריצת הדרך של השנה בפיזיקה | ארגון בוגרי העברית

מחקרו של בוגר העברית נבחר לפריצת הדרך של השנה בפיזיקה

15 דצמבר, 2021
Dr Shlomi Kotler - Quantum Entanglement

Dr Shlomi Kotler - Quantum Entanglement
ד"ר שלומי קוטלר, בוגר תכנית תלפיות לתואר ראשון ותואר שני במתמטיקה מהאוניברסיטה העברית בירושלים ודוקטורט ממכון ויצמן, הצליח להראות שזירה קוונטית של מערכות גדולות וזכה בתואר היוקרתי של כתב העת Physics World לפריצת הדרך של השנה בפיזיקה. זו הפעם הראשונה שמחקרו של מדען ישראלי נבחר לפריצת הדרך של השנה בדירוג היוקרתי. 

במחקר הראה ד"ר קוטלר כי אפשר לבצע שזירה קוונטית בין מערכות גדולות. שזירה קוונטית (entanglement) היא מצב שבו שני עצמים מקושרים ביניהם, כך שהתכונות או המצב של שניהם מסונכרנים, והם נשארים מסונכרנים גם כשמפרידים ביניהם. המחקר של קוטלר ועמיתיו נבחר מבין עשר פריצות הדרך של השנה שנכנסו לרשימה הסופית של כתב העת.

"גם אני וגם העמיתים שלי הופתענו מאוד מהבחירה בעבודה שלנו וזה מאוד מאוד מחמיא", אמר קוטלר, "זה שם את ההישג שלנו באותה שורה עם הגילוי של גלי הכבידה, הנחתת גשושית על שביט, גילוי בוזון היגס, ועוד מחקרים מהשורה הראשונה של הפיזיקה בעשורים האחרונים, שנבחרו לפרס הזה. זה כבוד גדול עבורי". 

ד"ר קוטלר הצטרף לאחרונה למחלקה לפיזיקה יישומית באוניברסיטה העברית וכן למרכז הקוונטי ולמרכז הננו באוניברסיטה, שוקד כעת על הקמת המעבדה בירושלים ועל קליטת סטודנטים. "יש לנו כמה רעיונות ליישומים אפשריים לטכנולוגיה הזאת, אבל את רוב האנרגיות כרגע אני משקיע בלהעביר את הידע לישראל ולבסס אותו כאן". 

למקור >>>