check
סיוע חירום של האוניברסיטה העברית לחוקרות וחוקרים ולתלמידי מחקר מאוקראינה | ארגון בוגרי העברית

סיוע חירום של האוניברסיטה העברית לחוקרות וחוקרים ולתלמידי מחקר מאוקראינה

30 מרץ, 2022
Emergency Aid Researchers and Students from Ukraine

Emergency Aid Researchers and Students from Ukraine
מיד עם פרוץ המלחמה, העניק דיקנט הסטודנטים באוניברסיטה העברית סיוע לתלמידים ותלמידות המצויים במצוקה אישית או משפחתית בעקבות המצב - החל מעזרה כלכלית, תמיכה רגשית ועד דחיה בהגשת עבודות. בנוסף, על רקע האיום על חייהם של אנשי ונשות האקדמיה באוקראינה, ומתוך סולידריות, האוניברסיטה העברית מציעה אירוח אקדמי לחברות ולחברי סגל מאוקראינה ולתלמידות ולתלמידים לתארים מתקדמים. תלמידים ותלמידות לתואר ראשון, אזרחי אוקראינה, שלומדים במוסדות אקדמיים באוקראינה, מוזמנים ללמוד ללא תשלום קורסים הנלמדים באנגלית וקורסי שפה בעברית באמצעות בית הספר ע"ש רוטברג לתלמידי חו"ל שבאוניברסיטה. ההזמנה היא לשהות באוניברסיטה לתקופה של עד ארבעה חודשים, עם אפשרות למלגת קיום ושהות חינם במעונות, על בסיס מקום פנוי.

בנוסף, חוקרים וחוקרות אזרחי אוקראינה כמו גם תלמידים ותלמידות לתואר מוסמך ודוקטורט, שלומדים במוסדות אקדמיים באוקראינה, מוזמנים להמשיך את פעילות המחקר במסגרת האוניברסיטה העברית. ההזמנה היא לשהות באוניברסיטה לתקופה של עד ארבעה חודשים, שבמהלכה תוצע לאורחים ולאורחות שיימצאו מתאימים לכך מלגה, וכן שהות חינם במעונות האוניברסיטה למשך ארבעה חודשים. 

פרופ' אשר כהן, נשיא האוניברסיטה העברית ציין כי: "אנו באוניברסיטה העברית לא נשארים אדישים אל מול האסון המתרחש באוקראינה, ושולחים מסר של חיזוק ועמידה איתנה לעם באוקראינה. ליבנו עם העם האוקראיני ועם הסבל הנורא המתרחש שם שנובע מהתנהגות ברברית שאינה מתקבלת על הדעת". 

לפרטים נוספים >>>