check
בוגרת העברית היא זוכת פרס ספיר לשנת 2021 | ארגון בוגרי העברית

בוגרת העברית היא זוכת פרס ספיר לשנת 2021

5 ינואר, 2022
Hila Blum - Sapir Prize 2021

Hila Blum - Sapir Prize 2021
פרס ספיר
לספרות של מפעל הפיס לשנת 2021 הוענק להילה בלום על ספרה "איך לאהוב את בתך" שיצא בהוצאת הספרים כנרת זמורה ביתן. הסופרת הזוכה תקבל מענק של 150 אלף שקלים, וכמו כן, ספרה יתורגם וייצא לאור בשפה הערבית ובשפה נוספת לפי בחירתה. 

"איך לאהוב את בתך" של הילה בלום מתאר קשר בין אם ובת לאחר שנים של נתק. בנימוקי השופטים לזכייה, הם כתבו: "בכתיבה מאופקת, מדויקת, רגישה וללא פאתוס, נמסרת בספר נקודת מבט המקוטבת בין מרחק לבין קרבה. פסקותיו ופרקיו הקצרים של הספר הם רבי עוצמה ומציגים מבט רענן ואמיץ באמהות ובקשר בת ואם. הילה בלום מספרת, תוך שימוש במקורות ספרותיים נשיים חזקים, על שושלת נשית, על אהבה ועל מכאוביה ועל סימני הבניה וההרס, שלא ניתן להפריד ביניהם, וכל זאת בכתיבה מזוקקת, מיומנת וחדשנית".

בלום, ילידת 1969, היא עורכת ספרים שערכה, בין השאר, את ספריהם של אתגר קרת ואשכול נבו. ב-2011 יצא ספרה הראשון, "הביקור". "איך לאהוב איתך בתך" הוא ספרה השני. היא בעלת תואר ראשון בספרות אנגלית מהאוניברסיטה העברית.

פרס ספיר של מפעל הפיס מחולק משנת 2000. רוב חברי ועדת השיפוט של הפרס הם בוגרי האוניברסיטה העברית: פרופ' יוחאי אופנהיימר, ד"ר ענת ויסמן, זהר אלמקייס, ד"ר עמוס נוי וד"ר רעות בן יעקב

ברכותינו!

צילום: שלו שלום