רוצה לקחת חלק במשהו גדול?

4 מרץ, 2020
HOTAM program for HUJI Alumni

HOTAM program for HUJI Alumni

 

חותם היא תכנית מנהיגות חברתית ששמה למטרה לקדם שוויון הזדמנויות בחינוך. המטרה של התוכנית היא שכל ילד במדינת ישראל יזכה לחינוך איכותי בלי קשר לרקע שממנו הוא מגיע. היום, לצערנו זה רחוק מהמציאות והמקום שבו נולדת וגדלת כנראה יקבע את יכולת ההצלחה בהמשך. לכן התוכנית מגייסת, ממיינת ומכשירה אקדמאים איכותיים שפועלים כמורים בתוך בתי הספר בפריפריה החברתית והגאוגרפית של ישראל. התכנית מעניקה הכשרה ייחודית (המוכרת במל"ג), משבצת בבתי הספר ומלווה לאורך תקופת ההוראה ואחריה.

לתכנית יכולים להגיש מועמדות סטודנטים מכל התחומים ומכלל האוניברסיטאות והמכללות, בשנה האחרונה ללימודי התואר הראשון או שסיימו לימודיהם ונמצאים בטווח של שש השנים מסיומם. אנשים בעלי חזון ומנהיגות, המעוניינים להטביע את חותמם על עתידה של החברה הישראלית.  אנו מחפשים צעירים איכותיים שרוצים לתרום ליצירת שינוי אמיתי בשדה החינוך בישראל.

דברי בוגר האוניברסיטה העברית ותכנית חותם איתי בר חנן:

Etai Bar Hanan

 

למה החלטת להצטרף לתכנית חותם?
אם לומר את האמת כפשוטה, הצטרפתי ל"חותם" כי חיפשתי את הדרך המהירה ביותר לעמוד בפני כיתה. תכנית "חותם" היא הדרך המהירה לכניסה לכיתה, שלא מתאפשרת באף מסגרת אחרת. בנוסף, היו עוד שני גורמים שחיזקו את ההחלטה להצטרף. הראשון, הליווי הייחודי שחותם נותנים. לפני כן עבדתי במשרד החינוך, וידעתי שאחת הסיבות העיקריות לנשירת מורים בשנותיהם הראשונות היא היעדר ליווי מספק. ידעתי שאזדקק לליווי שבחותם יודעים להעניק. השני, המענק הכספי שמוענק על-ידי התכנית גם בתקופת ההכשרה וגם לאורך שנת ההוראה הראשונה. זה לא סוד שאחרי שלוש שנות לימודים באוניברסיטה, העו"ש שלי היה זקוק לזריקת עידוד, והיות שידעתי שהישועה לא הולכת להגיע ממשכורת של מורה מתחיל, למענק הכספי היה ללא ספק משקל מסוים בקבלת ההחלטה. 

מה זה נתן ונותן לך?
לכל חבר/ה שמתלבט/ת איפה ללמוד לתעודת ההוראה, אני ממליץ בלב שלם על "חותם", כי אני יודע שאין עוד תכניות  שנותנות את מה שהם נותנים. דבר ראשון, הכשרת הקיץ היא חוויה לכל החיים. הכרתי שם אנשים טובים ויצרתי קשרים משמעותיים שלא היו יכולים להיווצר בקונסטלציה אחרת. שנית, הליווי לאורך השנה הראשונה הוא אינטנסיבי ומקיף אותך מכל כיוון. מורים חדשים שאינם ב"חותם" מקבלים ליווי מינימלי מאוד, שלא מאפשר לקבל תמיכה אמתית ומענה רגשי, מקצועי ופדגוגי מספק. ב"חותם" קיבלתי מנטורית צמודה ל-3 שעות קבועות בשבוע, רכז מלווה שהגיע לבית-הספר באופן עתי לצפות בשיעורים שלי, למשב אותי ולעזור לי להתפתח, וכמובן שהמשכתי להיפגש במכללה עם החברים מהכשרת הקיץ ליום שלם פעם בשבוע - שזו ללא ספק תרומה מכרעת ליכולת להתמודד עם קשיי השנה הראשונה. אין תחליף לתחושה של "אנחנו באותה סירה, ונעבור את זה ביחד".

איך אתה מצליח לעזור לתלמידים שלך?
אני מקווה שהמבט שהבאתי איתי מהאקדמיה, שרואה את הסיטואציה המורכבת שהתלמידים שלי נמצאים בה כחלק ממכלול שלם - חברתי, כלכלי, פוליטי, עוזר לי לתת להם כלים להתפתח ולהתמודד עם מנגנוני השיעתוק וההסללה שעובדים במרץ כדי להשאיר אותם במקום בו הם נמצאים. אני מקווה שאני מצליח ליצור אצלם מחויבות להשכלה, ומוטיבציה לסלול לעצמם דרך בריאה ומיטיבה בדרך לחייהם הבוגרים. אני מקווה שאני שם בשבילם, ושהם יודעים שיש מבוגר בעולם שהם יכולים לסמוך עליו ולתת בו אמון. אני מקווה שהשיעורים שלי מעניינים אותם, ושלפחות לפעמים הם נהנים להחכים, ומוצאים אלטרנטיבה זמנית לסטורי באינסטגרם. 

 
עוד פרטים על התכנית כאן: http://bit.ly/2qfYjVZ