check
משלחת האוניברסיטה העברית לוועידת האקלים במצרים | ארגון בוגרי העברית

משלחת האוניברסיטה העברית לוועידת האקלים במצרים

7 נובמבר, 2022
HUJI Envoy to the Climate Conference in Egypt 2022

HUJI Envoy to the Climate Conference in Egypt 2022
גם השנה ישתתפו חוקרים וחוקרות מהמרכז לקיימות של האוניברסיטה העברית בוועידת COP27, יחד עם גורמים מממשלת ישראל ונציגי חברות סטארט אפ ישראלים העוסקים בטכנולוגיית אקלים, חקלאות, שימוש בר-קיימא במים ועוד.

ועידת האו"ם לשינויי האקלים לשנת 2022, המכונה בדרך כלל ועידת הצדדים של UNFCCC, או COP27, מתקיימת בשארם א-שייח, מצרים. יותר מ-90 ראשי מדינות ונציגי 190 מדינות צפויים להשתתף בוועידה העולמית, המתקיימת מדי שנה מאז הסכם האקלים הראשון של האו"ם בשנת 1992. מטרת הוועידה לדון בנושא הקריטי של התחממות כדור הארץ, פליטת גזי חממה והתמודדות עם שינויי אקלים.

במסגרת הסכם פריז משנת 2015, התחייבו מדינות העולם לשמור על התחממות כדור הארץ "הרבה מתחת" ל-2 מעלות צלזיוס בהשוואה לרמות הקדם-תעשייתיות, ואם אפשר, לעצור ב-1.5 צלזיוס. למרות זאת, דו"ח האו"ם בחודש שעבר הזהיר שהעולם עשוי להיות בדרך לעלייה של 2.5 מעלות צלזיוס בטמפרטורות העולמיות עד סוף המאה.

חוקרות ובוגרות האוניברסיטה העברית בוועידה

ד"ר שרון שלזינגר, מהפקולטה לחקלאות מזון וסביבה מבקשת לפתח תאי גזע של פרה לגידול בתרבית כך שנוכל לייצר בשר טעים ובריא, ללא סבל ובשיטות מקיימות וירוקות. המושב יעסוק בשיטות חדשניות ליצור מזון לאוכלוסיית העולם העתידית, הצפויה לגדול לכ-10 מיליארד בני אדם עד 2050. החקלאות כיום תורמת לשינויי האקלים וגם מושפעת משינויי האקלים, ומול הביקוש העולמי הגובר והתחרות על משאבים, אנו נדרשים להתאים את מערכת ייצור המזון שלנו. אחד הפתרונות המוצעים, המקשר בין חקלאות, אנרגיה וביטחון תזונתי, הוא השימוש בחקלאות תאית לייצור מוצרים כמו דגים, חלב ובשר ללא גידול חיות, ובהתבסס על גידול תאים במעבדה. ד"ר שלזינגר תרכז את המושב שיעסוק בחלבונים אלטרנטיביים ביום חמישי, ה-10 בנובמבר בשעות 13:00-14:30 בביתן הישראלי.

ד"ר יעל מנדליק, מהפקולטה לחקלאות מזון וסביבה, חוקרת מגוון ביולוגי ושרותי מערכת אקולוגית. ד"ר מנדליק תשתתף במושב העוסק בהשפעות משבר האקלים על המגוון הביולוגי במערכות יבשתיות טבעיות, עירוניות, חקלאיות ואקווטיות. זאת במסגרת מחקרה העוסק במאביקי בר (דבורים, זבובים ועוד חרקים) ושרותי האבקה שהם מספקים לחקלאות ולצמחי בר במגוון של סביבות טבעיות וחקלאיות. ההרצאה תתקיים ביום רביעי, ה-16 בנובמבר בשעות 10:00-11:30, בביתן הישראלי.

פרופ' אפרת מורין, חוקרת בתחום ההידרולוגיה מהמכון למדעי כדור הארץ בפקולטה למדעי הטבע, בוחנת בין השאר את הקשר בין סופות גשם ושיטפונות, גם בהקשר של שינויי האקלים. פרופ׳ מורין תשתתף במושב שכותרתו Flood adaptation. המושב יעסוק בהיבטים השונים של צמצום סיכוני השיטפונות ובפרט באתגרים הנובעים מההתחממות הגלובלית ומעיור מואץ. המושב כולל נציגים מגופים שונים הקשורים בחיזוי והערכות לשיטפונות. המושב יתקיים ביום שלישי, ה-15 בנובמבר בשעות 19:00-21:00 בביתן הישראלי

לאתר הוועידה >>>