check
תביעה קטנה עם השפעה גדולה | ארגון בוגרי העברית

תביעה קטנה עם השפעה גדולה

9 יולי, 2023
Legal Clinics of HUJI vs. META
Legal Clinics of HUJI vs. META

תביעה תקדימית שהגיש בחודש שעבר דרור משעלי, העוסק בעולם הבידור לילדים, מנסה להביא להטלת אחריות על ענקית הטכנולוגיה מטא ולפיצוי מהיר עבורו - מי שנחסם מהרשתות החברתיות שלה. בתוכנית "משחקי הכיס" בכאן 11 פורסם על התביעה שהוגשה לבית המשפט לתביעות קטנות נגד מטא על סך 34,600 שקלים. שייתכן ותוכל בעתיד לסייע למי שנחסם כדי לתבוע את ענקית הטכנולוגיה.

לפי כתב התביעה שהגיש משעלי לבית המשפט לתביעות קטנות ברחובות, בסיוע הקליניקה לזכויות אדם במרחב הסייבר באוניברסיטה העברית בירושלים, משעלי עושה שימוש בחשבונותיו ברשתות החברתיות כחלק קבוע משגרת חייו וככלי עבודה מרכזי לפרסום עבודתו. לאחרונה חשבונותיו של משעלי נחסמו פעמיים בידי מטא, וזאת בשל פריצת אבטחה ברשתות.

מה שהתרחש למשעלי קרה וקורה לרבים בישראל. חשבונות נפרצים ולעיתים לצורך כופר או לצורך פרסום תכנים אסורים ברשתות החברתיות. משעלי טען כי בזמן החסימות הוא המשיך בניסיונותיו לצמצם את נזקיו על ידי פניות חוזרות ונשנות לצוות התמיכה של מטא באירלנד.

במטא ביקשו באופן חריג מבית המשפט להיות מיוצגים על ידי באי כוחם בישראל, עורכי הדין של פירמת הענק הרצוג פוקס נאמן. מאחר שמדובר בתביעות קטנות, בדרך כלל התביעה מתנהלת בין התובע לנתבע בלא עורך דין ובתיווך של השופט בלבד.

בית המשפט התיר למטא להיות מיוצגת ובשל כך איפשר גם לתובע לקבל ייצוג מהקליניקה לזכויות אדם במרחב הסייבר באוניברסיטה העברית בירושלים שליוותה אותו וסייעה לו בניסוח כתב התביעה. דיון בתביעה נקבע לחודש אוקטובר. בקליניקה אמרו כי ניצחון של התובע יכול לסייע גם לתובעים אחרים להשתמש בטיוטת כתב התביעה כדי להגיש תביעות דומות נגד ענקית הטכנולוגיה.

לכתבה המלאה >>>